شناسهٔ خبر: 66215763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب

تابستان امسال با در نظر داشتن کمبود ۶ هزار لیتر برثانیه آب شرب، تابستان سختی را برای تامین آب کلانشهر مشهد رقم زده است.

صاحب‌خبر -

مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: چهار سد طرق، کارده، ارداک و دوستی تامین کننده آب شهر مشهد هستند.

 محمدعلی نعمت نژاد افزود: اکنون مخازن سد دوستی فقط پنج درصد، سد طرق ۱۳ درصد، کارده ۱۵ درصد و سد ارداک ۲۰ درصد آب دارد و طبق پیش بینی‌ها در تابستان آب سد‌ها را نخواهیم داشت.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: به طور متوسط هم اکنون مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که این رقم در تابستان به ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

به گفته وی، برای تامین ۶ هزار و ۵۰ لیتر کسری آب در مشهد از هم اکنون با همکاری شرکت آبفا مشهد، ۱۶ طرح تامین آب را برنامه ریزی کرده ایم.

نعمت نژاد افزود: ۴۴ هزار میلیارد ریال بودجه برای اجرای این طرح‌ها تصویب و ابلاغ شده و امیدواریم طبق برنامه زمان بندی شده طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: تامین کسری آب از طریق چاه‌های آب شخصی و مجموعه‌های دولتی انجام می‌شود، چنانچه پارسال نیز کمبود پیک مصرف آب اینگونه تامین شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: لازم است آب چاه‌ها به شبکه آب شرب مشهد وصل شود که این موضوع همراهی دستگاه‌ها در تامین کسری آب مشهد در پیک تابستان را می‌طلبد.

وی گفت: برای تامین آب شرب تابستانی سایر شهر‌های استان خراسان رضوی، مجوز حفر ۱۳۰ حلقه صادر شده است.

 

 

 

نظر شما