شناسهٔ خبر: 66213026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه: کانون پرورش فکری بخشی از نیازهای فرهنگی دانش‌آموزان را پاسخ دهد

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد که نیازمند برنامه‌های فرهنگی مناسب هستند از مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواست بخشی از این نیازهای دانش‌آموزان را پاسخ دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ «محمدطیب صحرایی» در نشست شورای اجتماعی استان کرمانشاه با حضور معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران استان؛ مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و افزود: کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیازها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پرداختن به کارهای عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می آورد، با برنامه های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

صحرایی افزود: باید بسترهای فرهنگی را فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با جریان های عظیم تمدنی و هویت ساز اربعین و بازی دراز پیوندی همیشگی و ناگسستنی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: آمارهایی که در نشست امروز در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه ها باشیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیر خانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

وی در ادامه بیکاری را یکی از معضلات شهرستان های استان کرمانشاه دانست و گفت: مجموعه های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

صحرایی تاکید کرد: مسوولان شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه ها را فراهم آورند.

در ادامه این نشست فرماندار هرسین گزارشی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی این شهرستان و مشکلات مرتبط با این حوزه را ارائه کرد.

همچنین گزارشی از وضعیت طرح انتقال واحدهای ضایعاتی به بیرون از شهر کرمانشاه مطرح شد که با تاکید ویژه استاندار مقرر شد فرمانداری کرمانشاه با همکاری شهرداری، محیط زیست و جهاد کشاورزی زمین مورد نظر برای اجرای این طرح را مشخص کند.

همچنین گزارشی از آخرین وضعیت طرح ساماندهی محله آقاجان و اقدامات انجام شده؛ ارائه شد.

ضرورت افزایش برنامه‌های خلاقانه و متنوع برای کودکان و نوجوانان

استاندار کرمانشاه همچنین در دیدار معاون کانون پرورش فکری کشور با تاکید بر ضرورت افزایش برنامه‌های خلاقانه و متنوع برای کودکان و نوجوانان گفت: در رویدادهای مهم استان باید برای کودکان برنامه های فرهنگی و موثر تعریف شود.

صحرایی در این دیدار با تاکید بر ضرورت افزایش برنامه های فرهنگی همراه با خلاقیت و ابتکار برای نوجوانان و کودکان تصریح کرد: اجرای برنامه های متنوع برای این عزیزان علاوه بر اینکه مهم و اثربخش است منجر به پویایی و افزایش توانایی و دانایی بیشتر آنان می شود.

وی گفت: برای مراسمات و آئین های مختلف مانند اربعین، مراسم گرامیداشت بازی دراز، عملیات مرصاد و دیگر رویدادهای مهم استان می توانیم با اجرای برنامه های فرهنگی تاثیرگذار، نوجوانان و جوانان را بیش از پیش با کارهای فرهنگی و موثر آشنا کنیم.

در این مراسم توافق شد که ساختمان های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در مناطق زلزله زده دچار آسیب جدی شده اند اما در دولت قبل رها شده اند، مورد توجه و بازسازی قرار گیرند.

معاون کانون پرورش ‏فکری ‏کودکان و نوجوانان کشور همچنین پذیرفت که یک اتوبوس برای اجرای برنامه های ویژه کودکان ونوجوانان استان به عنوان تماشاخانه سیار در اختیار کانون پرورش فکری و نوجوانان کرمانشاه قرار دهد.

در این دیدار توافقاتی در زمینه توسعه برنامه های آموزشی و فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان استان انجام شد.

به گزارش ایرنا؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه ۴۶ هزار کودک و نوجوان بین ۶ تا ۱۶ سال سن دارد.

هم اکنون ۳۱ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه و یک مرکز سیار روستایی وجود دارد که تنها مرکز سیار کانون، ۴۰ روستا را زیرپوشش خود قرار داده است.

۳۵۰ هزار جلد کتاب هم اکنون با سه هزار عنوان در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه وجود دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

نظر شما