شناسهٔ خبر: 6620888 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

گسترش روابط ایران با دنیا پس از توافق هسته ای

وزیرامور خارجه کشورمان در دیدار با امیر کویت درباره مناسبات دوجانبه و نیز همکاری های منطقه‌ای و بین المللی به رایزنی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما، شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت در این دیدار ضمن تبریک به مقامات جمهوری اسلامی ایران برای مذاکرات هسته‌ ای وین و نیز تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت از گسترش همکاری های منطقه‌ ای کویت ، تهران استقبال کرد.

امیر کویت  با اشاره به اهمیت افزایش مناسبات کویت با تهران در شرایط کنونی بر ضرورت توسعه همکاری ها در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی گری تاکید کرد.
محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان  در این دیدار ضمن تشریح توافق هسته‌ای به دست آمده میان ایران و گروه 1 + 5 گفت: پیشتر قدرت های جهانی در گسترش روابط ایران با دنیا مانع ایجاد می کردند که با به دست آمدن توافق هسته‌ای این مانع حذف شده است و هم اکنون ضرورت ایجاب می کند که همکاری های دوجانبه و بین المللی کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس بیش از گذشته افزایش یابد.

وی افزود: از نظر جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت منطقه برای همه کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه از اهمیت حیاتی برخوردار است.

ظریف همچنین در این دیدار بر لزوم همکاری همه جانبه دولت ها برای مقابله موثر با تروریسم در عین احترام به حاکمیت ملی دیگر دولت ها تاکید کرد.

براساس این گزارش وزیرامورخارجه همچنین با همتای کویتی خود نیز دیدار و بر گسترش مناسبات منطقه ای و بین المللی و مبارزه عملی با تروریسم و گروهک های افراطی تکفیری در منطقه تاکید کرد.

دکتر ظریف پس از برگزاری کنفرانس خبری مشترک با وزیرخارجه کویت با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی، این کشور را به مقصد قطر ترک می کند.
وزیر خارجه کشورمان  در قطر با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و همچنین شیخ خالد العطیه وزیرخارجه این کشور دیدار و راجع به مسایل دوجانبه و همکاری های منطقه ای رایزنی می کند.

ظریف پس از قطر به نجف اشرف می رود و پس از زیارت بارگاه امیرالمومنین علی(ع) و دیدار با آیت الله سیستانی ظهر فردا با مقامات عراقی در بغداد دیدار و گفتگو می کند.

 

دانلود

 

 

 


 

نظر شما