شناسهٔ خبر: 66207102 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد | لینک خبر

بازديد معاون اول رييس‌جمهور از پارك فناوري پرديس

سه ساعت با شگفت‌انگیزان ایرانی

پارك علم و فناوري پرديس بايد به شهري در تراز جهاني تبديل شود

صاحب‌خبر -

معاون اول رييس‌جمهور عصر سه‌شنبه با حضور در پارك فناوري پرديس و پارك فناوري سلامت پرديس ضمن حضور در سيزدهمين نشست هيات امنا، از جديدترين دستاوردهاي شركت‌هاي دانش‌بنيان اين مجموعه علمي در حوزه توليدات و تجهيزات پزشكي، دارويي، حمل و نقل و طراحي و ساخت تجهيزات هواپيما، مالي و بانكي، صنعتي و انرژي بازديد كرد و با توضيحات مسوولان مربوطه در جريان جديدترين توليدات علمي و فناور شركت‌هاي دانش‌بنيان اين مجموعه و برخي مشكلات آنها قرار گرفت.
معاون اول رييس‌جمهور همچنين در سيزدهمين نشست هيات امناي مشترك پارك فناوري پرديس و پارك فناوري سلامت شركت كرد و در اين جلسه رييس پارك فناوري پرديس و پارك فناوري سلامت پرديس و اعضاي هيأت امنا به تشريح مشكلات، درخواست‌ها و مسائل خود پرداختند.
دكتر مخبر در اين نشست با تاكيد براينكه پارك علم و فناوري پرديس بايد به شهري در تراز جهاني تبديل شود و در مجامع بين‌المللي حضور فعالانه داشته باشد، گفت: بخش علمي و فناوري مزيت كشور است و بايد در سطح كشور چنين پارك‌هاي علم و فناوري توسعه و گسترش يابد و همچنين با وجود ديپلماسي و سياست خارجي فعال دولت سيزدهم و عضويت جمهوري اسلامي ايران در سازمان‌هاي مهم اقتصادي و تجاري بين المللي، بايد شركت‌هاي دانش‌بنيان از اين مزيت حداكثر استفاده را ببرند.
وي تاكيد كرد: بزرگ‌ترين مزيت كشور و جمهوري اسلامي، وجود نيروي جوان و نخبه است كه خداوند به اين كشور عطا كرده و مسوولان دولتي و حكومتي بايد از اين فرصت حداكثر استفاده را داشته باشند.
دكتر مخبر با اشاره به عمليات افتخارآميز و مقتدرانه اخير سپاه پاسداران و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي، تاكيد كرد: در دنياي امروز در اختيار داشتن علم منبع قدرت است و آنچه دشمنان ما را در عمليات اخير از قدرت ايران دچار ترس و دلهره ساخته، داشتن علم و دانش ساخت تكنولوژي‌هاي جديد است و نه صرف در اختيار داشتن اين محصولات.
دكتر مخبر اظهار داشت: پارك‌هاي علم و فناوري و شركت‌هاي دانش‌بنيان نماد اصلي جهش توليد و مشاركت مردم و بهترين مدل براي اداره و حل مسائل كشور هستند كه بايد بستر فعال شدن بخش خصوصي با تكيه بر اين شركت‌ها و جوانان تحصيلكرده فراهم شود.وي تصريح كرد: معاونت علمي و فناوري بايد به همه اركان دولت براي بهره‌گيري از چنين فرصتي در راستاي حل مشكلات وزارتخانه‌ها كمك كند.
دكتر مخبر افزود: آينده اقتصاد جهان، اقتصاد ديجيتال است كه خوشبختانه مزيت كشور و جمهوري اسلامي ايران در همين بخش است و معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري بايد پس از شناسايي بسترهاي دانش بنيان وزارتخانه‌ها به شركت‌هاي دانش بنيان ماموريت دهد تا به حل مشكلات آنان كمك كنند.
معاون اول رييس‌جمهور همچنين با تاكيد براينكه با حضور و بازديد از نمايشگاه‌ها و دستاوردهاي شركت‌هاي دانش بنيان و تلاش‌هاي جوانان نخبه، خلاق، مدير و مدبر به وضوح مشاهده مي‌كنيم كه تمام مشكلات و مسائل كشور توسط اين جوانان حل شدني است، تصريح كرد: در زمان بروز هر گونه مشكل و مساله با مراجعه به نيروي‌هاي نخبه، جوان، با انگيزه، ديندار و وطن‌پرست توانستيم در حداقل زمان ممكن، با بهترين كيفيت و كمترين هزينه بسياري از مشكلات كشور را حل و فصل كنيم.

نظر شما