شناسهٔ خبر: 66203153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری؛

ضرورت استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها برای پیشبرد پروژه‌های چهارمحال‌وبختیاری

زهرا صفری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، گفت: هلدینگ‌هایی که با آنها توافق‌نامه بسته شده در مسائل مختلف از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

صاحب‌خبر -

غلامعلی حیدری امروز، ۲۹ فروردین ماه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و کمیته هماهنگی اشتغال چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته اقدامات  خوبی در استان صورت گرفت، اظهار کرد: جلسه‌ها باید کاملاً عملیاتی و کاربردی برگزار شوند، مصوباتی که صورت می‌گیرد باید به صورت میدانی رصد شوند.

وی افزود: باید در حوزه صنعت، دامداری و گلخانه، گردشگری و بوم گردی و حوزه مسکن هر کدام به صورت جداگانه و هفتگی یک کارگروه تشکیل و مشابه آن در شهرستان‌ها نیز تشکیل شود، یعنی به صورت میدانی به طور میانگین از چهار شهرستان بازدید میدانی صورت گیرد.

حیدری ادامه داد: تعداد جلسات، اقدامات صورت گرفته و موانعی که در سطح شهرستان وجود داشته باید در این کارگروه‌ها رفع شوند، در نهایت اقداماتی که در این کارگروه‌ها طی این چهار هفته انجام شده در جلسه ماهانه اقدامات شرح داده شود، پذیرفتنی نیست که دبیر کارگروه یا فرماندار در جلسه ماهانه موانع را مطرح کند.

استاندار گفت: در حوزه صنعت از ۴۳ شهر در ۱۹ شهر، ناحیه صنعتی وجود ندارد که تعیین تکلیف این موضوع باید از سوی اداره صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شود البته اولویت ایجاد ناحیه صنعتی با مرکز شهرستان است، همچنین شهرک تخصصی بادام تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاران را شناسایی و در کارگروها از آن‌ها دعوت شود، همچنین لازم است هلدینگ‌هایی که با آن‌ها توافق‌نامه بسته شده در مسائل مختلف حوزه صنعت از جمله پترو پالایش سامان، توسعه پتروشیمی لردگان، پالایشگاه گیاهان دارویی لردگان و پتروشیمی بروجن و همچنین کارخانه شیر و زنجیره ارزش کارتن سازی از ظرفیت آن‌ها که اعلام آمادگی کرده استفاده کنند.

حیدری در ادامه با اشاره به حوزه دامداری و گلخانه، تصریح کرد: هدف چهار ساله‌ای که برای استان تعیین شده ۳۹۰۰ هکتار گلخانه و سامانه نوین آبیاری تحت فشار است که باید این مسئله دنبال شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از ۴۳ شهر استان تنها ۹ شهر دارای دامداری است که باید کارگروه‌های مربوطه نیز در این حوزه به صورت هفتگی تشکیل و موانع این حوزه نیز برطرف شود، نمی‌پذیرم بعد از جلسات کارگروه‌ها و تشکیل جلسه ماهانه باز هم موانع وجود داشته باشد مدیران باید عزم خود را جزم کنند و همت لازم را به کار بگیرند.

به گفته وی، در حوزه دامداری و گلخانه هلدینگ‌هایی همچون شستا، سازمان بازنشستگی، صندوق روستایی و عشایری، ستاد اجرایی فرمان امام برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد، همچنین باید به منظور مشاهده اقدامات صورت گرفته سفر شهرستانی نیز از سوی مسئولان مربوطه کارگروه‌ها انجام شود.

حیدری یادآور شد: در حوزه گردشگری و بوم گردی هلدینگ‌هایی همچون سازمان بازنشستگی، شستا و پتروشیمی اعلام آمادگی کرده که باید با آن‌ها وارد مذاکره شد.

وی گفت: در حوزه مسکن لازم است در کارگروه‌هایی که به صورت هفتگی تشکیل می‌شود، بحث امتیازبندی، قیمت‌گذاری و ابهامات مردم برطرف شود و برای هر پروژه در مجتمع‌ها یک نماینده از سوی مردم مشخص و میز خدمت‌ در اداره مربوطه برگزار شود، همچنین باید هرچه سریع‌تر زمین‌های جوانی جمعیت تحویل افراد شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر از ۴۳ شهر ۲۵ شهر تامین زمین  شده و برای ۱۸ شهر دیگر باید زمین مورد نظر تامین شود، در حقیقت باید موانع برطرف و پروژه‌ها به گروه‌های ساخت و خودمالکی واگذار شود.

حیدری گفت: در صورتی که بانک‌های عامل در بحث نهضت ملی مسکن به خوبی عمل نکنند سریعا به من اطلاع داده شود تا با مدیرعامل بانک مربوطه تماس بگیرم و تعیین تکلیف شود، یعنی لازم است در کارگروه‌ها موانع از سوی بانک‌ها برطرف شوند.

وی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در مباحث دامداری، کشاورزی و تولید مسکن و توجه به زنجیره ارزش تاکید کرد و گفت: در اشتغال خانگی باید شاهد جهش باشیم که لازم است بانک‌ها حداکثر همکاری را انجام دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر رفع مشکل شهرک شیدا، فعال شدن مدیران شهرستانی تاکید کرد و افزود: اگر از سوی مدیری مشکل حل و کارشناس اداره مانع رفع مشکل می‌شود باید کارشناسان را توجیه کنید که امر تسریع در استعلامات و موانع با زمانبندی مشخص حل شود.

حیدری تاکید کرد: در جلساتی که به صورت ماهانه قرار است بعد از برگزاری جلسات کارگروه‌ها تشکیل شود، در هر حوزه گزارشاتی پیرامون مصوبات مربوط به توسعه استان‌های زاگرس نشین نیز ارائه شود.

وی در ادامه بیان کرد: فرمانداران و مدیران باید با جدیت پروژه‌های عمرانی را دنبال کنند تا همه پروژه‌ها در استان فعال شوند.

حیدری با بیان اینکه ۱۱۱ درصد از اعتبار سفر رییس جمهوری در سال گذشته جذب شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل ملی بودن، اعتبار به حساب وزارتخانه‌ها واریز می‌شود، مدیران باید این موضوع را دنبال کنند تا  اعتبار به دستگاه‌ اجرایی اختصاص داده شود، امید است با وحدت، همدلی و هم افزایی شاهد تحولات خوبی در استان باشیم و کارها به صورت جهشی انجام شود، گرچه آسیب شناسی‌ها با وحدت و همدلی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
 

نظر شما