شناسهٔ خبر: 66201328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران خبرداد:

تشکیل کارگروه اقتصادی در استانداری تهران / احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه

تهران بزرگ - ایرنا - سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از تشکیل نخستین کارگروه اقتصادی  در این  دستگاه خبر داد و گفت: تهران از اولین استان‌های کشور است که کارگروه اقتصادی را تشکیل داده و در نخستین جلسه ۶ درخواست را احصا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، معصومه رضایی روز چهارشنبه در حاشیه نخستین جلسه تبیین و تفسیر قانون نحوه تشکیل تشکل‌های صنفی تخصصی استان تهران اظهار کرد: قانون نحوه تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی تخصصی در اواخر سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و اهداف آن با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مهم وزارت کشور در تدوین آیین نامه این قانون ادامه داد: این مهم، پس از طی مراحل قانونی در اواخر سال ۱۴۰۲ به استانداری‌های کشور ابلاغ و به موجب این آیین نامه، بسته جدیدی به حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های کشور محول شده است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به چهار ویژگی غیرسیاسی، غیرتجاری، غیرانتفاعی و داوطلبانه تشکل های صنفی تخصصی افزود: این تشکل‌ها می‌توانند در قالب کانون‌ها، انجمن‌ها و جمعیت‌ها شکل گرفته و با ارکانی همچون مجمع عمومی دارای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسین کار خود را آغاز و در راستای کارگروه استانداری تهران رسمیت بگیرند.

رضایی اضافه کرد: با توجه به نقش سازمان‌های مردم نهاد در اجرای امور داوطلبانه می‌توان این قانون را این گونه تعریف کرد که رشد فرآیندها و مراودات اجتماعی پررنگ‌تر شده به شرط آنکه در باب و بستر خودشان اجرایی شوند.

وی گفت: کار گروه استانداری تهران با ۱۲ عضو دارای حق رأی مثل مدیران کل جهاد، صمت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی و همچنین دادگستری، اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی به عنوان اعضای غیر حق رای کار خود را آغاز کرده که اعضای غیرحق رای نقش مهم استعلامات را به عهده دارند و می‌توان گفت که تولد یک تشکل در ابتدا بسته به استعلامات اعضای غیرحق رای است.

نظر شما