شناسهٔ خبر: 66198383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با عملکرد ناقص، شانس دوچرخه سواری را از شهروندان گرفتیم.

صاحب‌خبر -

ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه کمیته حمل و نقل ترافیک گفت: در چند دهه گذشته دوچرخه سواری امری عادی در تهران و بسیاری از شهر‌های کشور به شمار می‌رفت، اما متاسفانه با عملکرد ناقص در حوزه فرهنگ سازی و غلبه خودرو محوری، شانس دوچرخه سواری را از شهروندان گرفتیم.

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: آلودگی هوا تبدیل به چالش همیشگی تهران شده است و دوچرخه می‌تواند یکی از ابزار کاهش آلودگی هوا باشد.

وی همچنین گفت: در تشخیص اینکه در کدام خیابان‌ها باید خطوط دوچرخه سواری احداث شود بد عمل کرده‌ایم، زیرا نیازی نیست در تمام خیابان‌های تهران این خطوط احداث شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید گزینه‌ها و راه حل‌های متنوع را پیش روی شهروندان قرار داد تا با مشارکت مردم بر پدیده‌های ناهنجار ترافیکی و آلودگی هوا غلبه کرد گفت: ما باید این پیام را به شهروندان منتقل کنیم که دوچرخه سواری برای سلامت روان و جسم آنها و از بین بردن آلودگی هوا یک راه حل است. ر

ئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: باید از مناطق خواسته شود مسیر‌های مناسب دوچرخه سواری را مشخص کنند تا در آن مکان‌ها خدمات دوچرخه سواری فعال شود همچنین در پارک‌های ترافیکی باید آموزش دوچرخه سواری برای کودکان ایجاد شود.

در ادامه مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اهمیت دوچرخه سواری گفت: در بحث استفاده از دوچرخه موارد بسیاری مطرح است که یکی از آنها بحث سخت افزاری است یعنی باید امکاناتی برای ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه ایجاد شود. 
شهریار افندی زاده افزود: بازنگری بر روی مکان‌ها و مسیر‌های دوچرخ سواری باید انجام شود.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه باید آسیب شناسی شود که نتیجه احداث خطوط دوچرخه سواری در تهران چه بوده است گفت‌: متاسفانه هنوز بررسی نشده که آیا می‌توان این مد حمل و نقلی را ایجاد کرد یا خیر، تا زمانی که شوق استفاده از دوچرخه سواری را ایجاد نکنیم نمی‌توانیم دوچرخه را به عنوان یک مد حمل و نقلی بنامیم.

وی ادامه داد: ما میتوانیم دوچرخه را به دبیرستان‌ها بدهیم تا دانش آموزان برای تردد از مدرسه به خانه از دوچرخه استفاده کنند، با استفاده از مشوق‌های کوچک می‌توان دوچرخه را تبدیل به مد کرد.

نظر شما