شناسهٔ خبر: 66195919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

زاکانی: واردات واگن های مترو امسال انجام می‌شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- شهردار تهران درباره زمان واردات واگن مترو گفت: امسال واردات واگن های مترو انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

به گزارش شفقنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: از ظرفیت شهرداری برای حضور فعال در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده شد و از این ظرفیت برای دوره دوم انتخابات که ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود نیز بهره خواهیم گرفت.

شهردار تهران گفت: موضوع نصب دوربین‌ بر لباس نیروهای شهربان و حریم‌بان تهران در راستای ساماندهی یک امر کلی است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند در امور مختلف و صیانت از افراد، کنترل بهتری داشته باشند.

او با اشاره به اختلاف نظرهایی که بین شهرداری و وزارت کشور در رابطه با واردات واگن‌های مترو وجود دارد، گفت: کارفرمای واردات واگن‌های مترو، وزارت کشور است که هزار و ۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد. اما اختلاف نظرها در مورد تایید بسته‌ ورودی از چین بود و اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

شهرداری تهران ادامه داد: باید ظرف ۱۰ روز به این قرارداد پاسخ داده می‌شد ولی پاسخ طولانی شد که اعتراض آقای چمران را به همراه آورد. اما در زمان خودش این کار انجام شد.

زاکانی درباره زمان واردات واگن مترو گفت: با این حال امسال واردات واگن ها انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

او همچنین درباره اخبار مربوط به واردات پله برقی و آسانسور از چین گفت: به هیچ عنوان چنین موضوعی مطرح نشده است و در ایران تولید آسانسور و پله برقی وجود دارد. البته سال گذشته ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد که ظرف سه ماه نصب آن به اتمام خواهد رسید.

نظر شما