شناسهٔ خبر: 66186152 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت

به گفته سخنگوی شورای رقابت در جلسه امروز شورای رقابت با حضور وزیر صمت به موضوع تولید و واردات مناسب در راستای کاهش قیمت خودرو تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، سپهر دادجوی توکلی  با اشاره به حضور وزیر صمت در جلسه امروز شورای رقابت گفت: با توجه به اینکه وزیر صمت در جلسه 653 هفته گذشته شورای رقابت حضور نیافت در روز جاری این جلسه برگزار و لذا وزیر صمت به همراه معاونین مربوطه در جلسه شورای رقابت حاضر شد.

سخنگوی شورای رقابت اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان تنظیم گر فنی دستورالعمل‌های متعدد شورای رقابت در حوزه‌های مثل فولاد، روغن پایه و خودرو  ... است و وزارت صمت نیز در حال اجرای آن است.

وی بیان داشت: لذا با توجه به وظیفه نظارتی شورای رقابتی بر حسن اجرای دستورالعمل مصوبه 543 و اصلاحیه 633 در روز جاری جلسه مشترکی بین شورای رقابت و وزارت صمت برگزار شد تا چالش‌ها  و موانعی که در حوزه خودرو وجود دارد مرور شد تا به وزارت صمت کمک شود تا بتواند وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهد.

توکلی بیان داشت: در نتیجه مباحث مختلفی در این جلسه مطرح شد و در این جلسه به موضوع تولید تاکید شد تا برنامه‌های تولیدی که در سال گذشته بوده محقق شود. شورای رقابت معتقد است افزایش تولید و واردات مناسب به تنظیم بازار و کاهش قیمت منجر می‌شود لذا  شورای رقابت در جلسه اصرار داشت که همکاری‌های دیگری در بخش‌های دیگر دولت با وزارت صمت انجام شود تا تولید مناسب‌تری صورت گیرد.
وی افزود: کما فی‌السابق دستورالعمل مذکور پابرجا است و شورای رقابت خود را موظف می‌داندکه کمک کند تا وزارت صمت وظایف خود را انجام دهد.

سخنگوی شورای اظهار داشت: در مورد تمام زاویای بازار خودرو در این جلسه صحبت شد. وزارت صمت باید مطابق با دستورالعمل خودرویی شورای رقابت عمل کند و در این دستورالعمل نحوه عرضه، میزان تولید و نحوه قیمت‌گذاری مشخص است.

نظر شما