شناسهٔ خبر: 66184120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران از توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷ هزار نهال گل محمدی در روستای امافت سوادکوه در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران از توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی در سال گذشته و توزیع ۷ هزار نهال گل محمدی در روستای امافت سوادکوه در سال جاری و در راستای اجرای طرح جهش دیمزار‌ها خبر داد.

محمد آهنگران در حاشیه توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در روستای امافت سوادکوه، گفت: در سال زراعی قبل برای قریب به ۳۰۰ هکتار در سطح استان توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی را داشتیم و برای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ نیز همین میزان را هدف‌گذاری کردیم که در حال تحقق است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران اضافه کرد: در این راستا در روستای امافت سوادکوه که به‌عنوان پایلوت ۷هزار نهال گل محمدی باکیفیت و مرغوب را نصف قیمت بازار به دست کشاورز رساندیم.

طرح جهش تولید از سال زراعی ۱۴۰۰ با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و وزارت جهادکشاورزی در برخی استان‌های کشور اجرایی شد.

این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم و جو، حبوبات، دانه‌های روغنی و در راستای تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، استفاده بهینه از آب سبز و صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و جهادکشاورزی در دست اجراست.

علیرضا ذاکری گزارش می دهد

<div id="video-display-embed-code_11011843"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4207826/11011843?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما