شناسهٔ خبر: 66180374 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان

بیش از ۱۲ هزار نفر در مرحله اول نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت می‌کنند.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نخستین مرحله نوزدهمین طرح آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان، ۱۴ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مرحله ۱۲ هزار و ۲۷۴ نفر در حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن شرکت کرده اند که از این تعداد ۳ هزار و ۵۳۱ نفر آقا و ۸ هزار و ۷۴۳ نفر خانم هستند.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم ادامه داد: استان تهران با هزار و ۶۷۵ نفر، خراسان رضوی با هزار و ۶۱۶ نفر و اصفهان با هزار و ۳۸۸ نفر بیشترین شرکت کننده را دارند.

بحرالعلوم افزود: در حفظ ۱۰ جزء، چهار هزار و ۱۲ نفر، در ۲۰ جزء هزار و ۸۰۹ نفر و در حفظ کل ۶ هزار و ۴۵۳ نفر متقاضی ثبت نام کرده اند.

وی اظهار کرد: مرحله اول نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ساعت ۸:۳۰ چهاردهم اردیبهشت در حوزه‌های مختلف در استان‌های مختلف که آدرس آنها در کارت ورودی داوطلبان ثبت می‌شود، برگزار خواهد شد.

بحرالعلوم تصریح کرد: در این آزمون از هر جزء قرآن کریم، ۵ سوال می‌آید که داوطلبان باید به ۳ سوال مفاهیم و ۲ سوال حفظ قرآن پاسخ دهند. قبول شدگان این مرحله اواخر تیر امسال در آزمون شفاهی شرکت می‌کنند. آزمون مجدد مرحله شفاهی نیز اواخر آبان و آزمون مرحله سوم هم در بهمن سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و ثبت‌نام متقاضیان نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان اسفند ۱۴۰۲ انجام شد.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم در ادامه گفت: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

بر این اساس، قبول شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

نظر شما