شناسهٔ خبر: 66152698 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تانک بختیاری امتیاز نداد، علیزاده رکورد زد

روز خوش کشتی ایران: استارت فرنگی با دبل طلایی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب دو طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود در روز نخست مسابقات آسیایی 2024 پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بعد از پايان رقابت‌هاى كشتى آزاد با قهرمانى ايران، از صبح امروز مسابقات كشتى فرنگى قهرمانى آسيا با حضور ملى پوشان ايران در بيشكک قرقیزستان شروع شد.
حسن رنگرز ترکیبی‌ از نفرات جوان‌ و باتجربه را به این رویداد اعزام کرده و ستاره‌های مدال‌آوری همچون هادی ساروی و امین میرزازاده هم در ترکیب دیده می‌شوند.
در‌ روز اول مسابقات اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی برگزار شد و در نهایت تیم ملی در حالی که سه فینالیست داشت، با دو طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.
ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید. تنها امیر عبدی بود که در 77 کیلوگرم با شکست در دیدار رده بندی دستش از مدال کوتاه ماند و پنجم شد. 

2011136

رده‌بندی نفرات برتر پنج وزن اول به شرح زیر است:
55 کیلوگرم: 1- یو چول رو (کره شمالی) 2- پویا دادمرز (ایران) 3- یولان موراتبک اولو (قرقیزستان) و سجاد علی البیدهان (عراق)
63 کیلوگرم: 1- یرژت ژارلیکاسین (قزاقستان) 2- آیاتا سوزوکی (ژاپن) 3- ایمان محمدی (ایران) و چان کیم (کره شمالی)
77 کیلوگرم: 1- نائو کوساکا (ژاپن) 2- آکژول محمودف (قرقیزستان) 3- ابراگیم ماگومادوف (قزاقستان) و دونیورخان ناکیبوف (ازبکستان) 5- امیر عبدی (ایران)
87 کیلوگرم: 1- ناصر علیزاده (ایران) 2- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) 3- رحیم جان اوزوکوف (ازبکستان) و ماساتو سومی (ژاپن)
130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- مین سئوک کیم (کره جنوبی) 3- لینگژی منگ (چین) و ارلان مناتبیکوف (قرقیزستان)

پس از مسابقات پنج وزن نخست، در رده بندی تیمی ایران با 95 امتیاز اول است، قزاقستان با 76 امتیاز، ژاپن با 68 امتیاز و قرقیزستان با 64 امتیاز دوم تا چهارم هستند.

نظر شما