شناسهٔ خبر: 67655170 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرمربی تیم فوتبال جوانان:

قهرمان شدیم اما کسب تجربه مهم‌تر بود/گام به گام پیش می رویم

میثم احمدی

سرمربی تیم فوتبال فوتبال جوانان ایران گفت: مرحله به مرحله پیش می رویم تا به هدف اصلی خود برسیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسین عبدی در مورد قهرمانی تیم زیر ۲۰ سال جوانان ایران در تورنمنت ۲۰۲۴ کافا اظهار داشت: بازی‌های خیلی خوب و سختی را پشت سر گذاشتیم. چندین مصدوم داشتیم و برخی بازیکنان لژیونر نیز نتوانستند ما را همراهی کنند اما با همان نفراتی که از قبل در اختیار داشتیم و نفرات جدیدی که اضافه کردیم، بیشتر به دنبال کسب تجربه بودیم تا برای کار اصلی‌مان که برای بازی‌های دور اول آسیایی و انتخابی جام جهانی است، آماده شویم. با امید به خدا امیدوارم در آن مسابقات هم بالا بیاییم.

وی افزود: یک نکته خیلی مهم وجود دارد. ۲ سال قبل در تورنمنت زیر ۱۷ سال کافا به میزبانی تاجیکستان شرکت کردیم و قهرمان شدیم. الان هم با تیم زیر ۲۰ سال قهرمان شدیم. این نوید را می‌دهیم که آرام آرام در حال فاصله گرفتن از آسیای میانه هستیم. باید با رقبای قوی‌تر بازی کنیم. نه اینکه رقیبان ما در کافا ضعیف هستند اما باید با حریفانی بازی کنیم که از آنها شکست هم بخوریم تا نقاط ضعف‌مان پیدا شود.

سرمربی تیم ملی جوانان تصریح کرد: باید سختکوش باشیم. مقابل ازبکستان که قهرمانی آسیا را دارد، پس از یک گل جلو افتادن حدود ۳۶ دقیقه ۱۰ نفره بازی کردیم اما به جز یک بار آن هم از روی نقطه پنالتی، اجازه باز شدن دروازه خود را ندادیم. این نوید می‌دهد بچه‌های ما سختکوش و بااستعداد هستند. حتی می‌توانیم چند تیم درست کنیم اما از آنجائیکه باید با یک تیم به مسابقات برویم، باید فرصتی برای کسب تجربه بیشتر ایجاد شود و در تورنمنت‌های بیشتری شرکت‌ کنیم تا بچه‌ها با آبدیده شدن برای آینده مثمرثمر واقع شده و از همین الان نسل را تغییر بدهیم.

عبدی درمورد هدف‌گذاری تیم ملی جوانان، توضیح داد: هدف اصلی خود را طراحی کرده‌ایم و برای رسیدن به اهداف کوتاه نیز گام به گام جلو می‌رویم. دیدگاه ما این است بتوانیم در جام جهانی جوانان به بالاتر از مرحله‌ای که با نوجوانان رفتیم، صعود کنیم و جزء چهار تیم نهایی باشیم. این هم منوط به سختکوشی خودمان و حمایت مناسب فدراسیون و تمام عواملی که باید به ما کمک کنند دارد. از همین‌جا از افرادی که در فدراسیون به ما کمک می‌کنند و حتی عده ای دیگر که مقداری ما را نادیده می‌گیرند، تشکر می‌کنم.

وی در پایان گفت: ابتدا دنبال صعود از مرحله مقدماتی هستیم و سپس می‌خواهیم بین چهار تیم برتر آسیا باشیم. در ادامه یک کار نیمه تمام داریم که اگر خدا خواست و توانستیم بهترین‌ها را با اجرای مناسب و حمایت فدراسیون فوتبال رقم بزنیم، به قهرمانی برسیم.

نظر شما