شناسهٔ خبر: 66151916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برقراری بیمه اجتماعی رایگان برای مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر

خبرگزاری صدا و سیما

مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر که زمان تولد فرزند آخرشان از فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، از بیمه اجتماعی رایگان بهره مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

برقراری بیمه اجتماعی رایگان برای مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: خدمتی ویژه از دولت انقلابی و مردمی سیزدهم در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای مردم روستایی و عشایر برقرار شده است که در مرحله اول آن، مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که زمان تولد فرزند آخر شان از اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، رایگان از بیمه اجتماعی بهره مند می‌شوند.

اسدی افزود: مشمولین طرح حداکثر تا پایان فروردین فرصت دارند از طریق سایت صندوق به نشانی: www.roostaa.ir یا مراجعه به ۳۲ کارگزاری صندوق در سراسر استان، برای ثبت نام خود اقدام کنند تا در آینده بتوانند از مزایای بیمه‌های اجتماعی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وی گفت: در این مرحله، تمام حق بیمه در سطح یک درآمدی به مدت ۵ تا ۷ سال توسط دولت تامین اعتبار و پرداخت می‌شود و به ازای تولد فرزند چهار به بعد، برای تولد هر فرزند، بیمه مادر ۲ سال دیگر تمدید می‌شود.

نظر شما