شناسهٔ خبر: 66135605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار در برابر بیماری هاری در اهواز

رئیس اداره دامپزشکی اهواز گفت: بیش از ۸۰۰ قلاده سگ گله و نگهبان در این شهرستان علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

صاحب‌خبر -

واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار در برابر بیماری هاری در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌سیدمرتضی قریشی گفت: با هدف کنترل و پیشگیری بیماری پر مخاطره هاری و حفاظت از سلامت و بهداشت عمومی، ذر سال ۱۴۰۲ با اعزام اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی بخش دولتی به روستا‌های تابعه شهرستان اهواز  ۸۰۰ قلاده سگ صاحبدار شامل سگ‌های گله و نگهبان به صورت رایگان علیه بیماری هاری واکسینه شده است.


وی هاری را به عنوان یکی از خطرناکترین بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان عنوان کرد و افزود: این بیماری از طریق گزش و گازگرفتگی سگ، گربه و سایر گوشتخواران قابل انتقال به انسان و سایر حیوانات است.


قریشی ادامه داد: یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک میان انسان و دام، واکسیناسیون به موقع دام‌ها و رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای است.


رئیس اداره دامپزشکی اهواز اضافه کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری، حین عملیات واکسیناسیون در روستا‌ها ضمن آموزش‌های چهره به چهره به دامداران درخصوص بیماری‌های دام به خصوص بیماری هاری مطالبی درباره راه‌های انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری توسط کارشناسان این اداره در مناطق روستایی ارائه شد.


وی می‌گوید: واکسیناسیون هاری باید هر سال تکرار شود، و به صاحبان سگ‌های گله، نگهبان و حیوانات خانگی توصیه می‌شود نسبت به واکسیناسیون سالانه سگ‌های خود اقدام کنند.

نظر شما