شناسهٔ خبر: 66132398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اتمام ساخت بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان امسال

مدیر کل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان، ازتکمیل وبهره برداری از بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

اتمام ساخت بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر کل راه وشهرسازی استان در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان با اشاره به تاثیر ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان بر توسعه استان از طریق کریدور شمال - جنوب و نیز کاهش تلفات جاده‌ای گفت: سال ۱۳۹۹ قول دادیم که ساخت بزرگراه را در این محور سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

عطاء اله اکبری  افزود: دستاورد‌های اخیر در این محور ترانزیتی استان در حالی محقق شد که همزمان در تمام مسیر‌های بین شهری و بین استانی تکمیل شبکه بزرگراهی با همت مضاعف به منظور جبران عقب ماندگی‌های تاریخی این بخش استان مورد توجه قرار گرفت.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دشوارترین بخش ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان حدفاصل سه راهی دشتک تا تاسوکی بود که کمبود منابع آبی، طوفان‌های سهمگین شن و دمای بالای ۵۰ درجه کار را سخت و طاقت فرسا کرده بود وبا دوشیفت و حتی سه شیفت کردن کار به سرعت از منطقه بحرانی عبور و طبق برنامه طرح به شهرسوخته رسید.
اکبری اضافه کرد: درحال حاضر نیز ساخت بزرگراه در قطعه دو محور زابل- زاهدان به عنوان تنها قطعه باقیمانده این محور بطول ۲۳ کیلومتر در دوجبهه کاری در حال ساخت و تکمیل شدن است و همزمان هم از حدفاصل شهرسوخته تا پلیس راه زابل- زاهدان ونیز حد فاصل پلیس راه تا منطقه ورودی به دشت سیستان (لوتک) فرایند کار در حل انجام است.
وی اقدامات شده در تکمیل و بهره برداری از ۲۸۰کیلومتر بزرگراه در محدوده شهر‌های تحت پوشش این اداره کل در سه سال اخیر را مطلوب ارزیابی کرد .
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هزینه ساخت یک کیلومتر بزرگراه در این استان در حال حاضر به بیش از ۴۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: طرح های راهسازی این اداره کل در تمامی محور‌های تحت پوشش در حالی فعال است که بدهی پیمانکاران از ۱۴۰۰ میلیارد تومان فراتر رفته است.
وی تاکید کرد: همچنین در تداوم این رویکرد تا سه سال آینده استان سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه به استان خراسان جنوبی متصل خواهد شد و این فرآیند برای استان کرمان نیز برنامه ریزی دقیق شده است.

نظر شما