شناسهٔ خبر: 66126836 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شهرک‌های غلاف «غزه» زیر رگبار موشکی مقاومت 

روزنامه جوان

همزمان با حملات هوایی رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، مبارزان فلسطینی هم برای تنبیه دشمن از همه ابزار‌های خود استفاده می‌کنند. در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر مقامات این رژیم مدعی هستند زیرساخت‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی را نابود کرده‌اند و مقاومت فلسطین توانی برای ادامه جنگ ندارد، اما موشک‌باران شهرک‌های صهیونیستی خلاف این ادعا را ثابت کرد. 

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: گروه‌های مقاومت فلسطین در یکصدونودمین روز جنگ غزه، ده‌ها موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند که بار دیگر صدای آژیر خطر را در سدیروت و سایر مناطق به صدا درآورد؛ رگبار موشکی که نشان داد برخلاف ادعای صهیونیست‌ها، زرادخانه فلسطینیان همچنان به قوت خود باقی است. 
 
همزمان با حملات هوایی رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، مبارزان فلسطینی هم برای تنبیه دشمن از همه ابزار‌های خود استفاده می‌کنند. در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر مقامات این رژیم مدعی هستند زیرساخت‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی را نابود کرده‌اند و مقاومت فلسطین توانی برای ادامه جنگ ندارد، اما موشک‌باران شهرک‌های صهیونیستی خلاف این ادعا را ثابت کرد. 
گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی روز شنبه به همراه نیرو‌های عمرالقاسم در پاسخ به جنایات اشغالگران، «سدیروت» و شهرک‌های اطراف نوار غزه را با رگبار موشکی بمباران کردند. رسانه‌های اسرائیلی با تأیید این حمله اعلام کردند آژیر‌های حمله هوایی در مناطق صهیونیست‌نشین اطراف غزه به صدا درآمد. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند دست‌کم هشت راکت از نوار غزه به سمت شهرک سدیروت شلیک شده است. از سوی دیگر، تایمز اسرائیل با اذعان به موشک‌باران اطراف غزه مدعی شد برخی راکت‌ها از طرف گنبد آهنین رهگیری شده‌اند. سرایا القدس دیروز همچنین اعلام کرد کنترل پهپاد صهیونیستی از نوع «اسکای لارک» را در خان یونس در دست گرفت و سپس آن را سرنگون کرد. 
از سوی دیگر، گردان‌های شهدای الاقصی نیز با همراهی نیرو‌های شهید عمرالقاسم، یک موشک به سمت پایگاه نظامی رژیم‌صهیونیستی «کفارعزه» در نوار غزه شلیک کردند. به گزارش الجزیره، همزمان، گردان‌های القدس اعلام کردند مجاهدین آن یک کاروان نظامی صهیونیست متشکل از سه تانک مرکاوا و دو بولدوزر D۹ را در میدان مین و بمب‌های باروتی قوی «ثاقب» انداخته‌اند. گردان‌های القدس تأیید کرد سربازان اسرائیلی کشته، زخمی و اشغالگران مجبور شدند برای تخلیه آن‌ها در مقر نظامی «مالک» در شمال نصیرات از بالگرد‌ها استفاده کنند. 
این حملات موشکی نشان داد گروه‌های مقاومت غزه همچنان در انبار‌های خود تسلیحاتی در اختیار دارند که در صورت لزوم می‌توانند دشمن را مجازات کنند. این حملات راکتی در زمانی انجام می‌شود که ارتش اسرائیل اخیراً با ادعای پیروزی در جنوب غزه، از این منطقه عقب‌نشینی کرد. مبارزان فلسطینی در هفت ماه گذشته ثابت کرده‌اند در همه نقاط غزه حضور دارند و هر وقت صلاح بدانند عملیات موشکی و کمین‌گذاری را علیه دشمن صهیونیستی اجرا می‌کنند. 
علاوه بر حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، گروه‌های فلسطینی به نبرد تن‌به‌تن با اشغالگران در غزه ادامه می‌دهند. شبکه المیادین دیروز در این باره گزارش داد: توپخانه اسرائیل اهدافی را در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه هدف قرار داد. طبق این گزارش، مقاومت به مقابله با نظامیان رژیم اشغالگر در شمال اردوگاه النصیرات در سایه حملات توپخانه‌ای این رژیم ادامه می‌دهد. در ادامه این گزارش آمده است که مقاومت، نیرو‌های رژیم اشغالگر را در نزدیکی نیروگاه برق در اردوگاه النصیرات با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داد. 
 
 اسرائیل شکست خورده است
با وجود اینکه کابینه نتانیاهو از دستاورد‌های خود در غزه دم می‌زند، اما رسانه‌های غربی معتقدند اسرائیل در غزه هیچ موفقیتی کسب نکرده و در حال شکست‌خوردن است. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز شنبه در گزارشی نوشت: «اسرائیل در حال حاضر با احتمال شکست در جنگ، همزمان با از دست دادن شتاب جنگ و نداشتن برنامه منسجم برای پس از جنگ مواجه است.» 
این روزنامه در گزارش خود آورده است: با بازگشت بیشتر نظامیان اسرائیلی به خانه‌های خود و همچنین بازگشت حماس به مناطقی که ارتش اسرائیل اعلام کرده بود در دوره قبل از وجود نیرو‌های حماس پاکسازی شده است و ناکامی اسرائیل در دستیابی به هدف اعلام‌شده خود از جنگ، یعنی از بین بردن رهبران حماس و نابودی این جنبش از نظر نظامی و سیاسی، تهاجم به نوار غزه دچار تزلزل شده است. 
این روزنامه نوشت: «برخی از رهبران نظامی و سیاسی، ناکامی نتانیاهو در تهیه طرحی برای غزه پس از جنگ را مقصر می‌دانند و می‌گویند این طرح خلأ سیاسی ایجاد کرده است که حماس از آن برای ساختن خود و بازگرداندن نفوذ خود در نوار غزه استفاده می‌کند.» روزنامه گاردین هم دیروز در گزارشی نوشت: با وجود حملات گسترده اسرائیل به غزه در طول شش ماه گذشته، حماس فاصله زیادی تا شکست دارد. بر اساس این گزارش، با وجود گذشت شش ماه از آغاز حملات به نوار غزه، حماس همچنان بخش‌هایی از این منطقه را تحت کنترل دارد. تاکنون تعداد کمی از اعضای رده‌های بالای این جنبش آسیب دیده‌اند و بخش اعظم شبکه تونل‌های گسترده آن دست‌نخورده باقی مانده است.

نظر شما