شناسهٔ خبر: 66126688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فوری/ در حال بروزرسانی

حمله بی سابقه ایران به اسرائیل با شلیک ده‌ها موشک و پهپاد+ فیلم/ بیانیه مقتدرانه سپاه صادر شد/ اسرائیل: پاسخ قاطعی به ایران می‌دهیم/ انفجار‌های مهیب در سرزمین‌های اشغالی+ فیلم

بامداد یکشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمله بی سابقه ایران به اسرائیل به شلیک ده ها موشک و پهپاد+ فیلم/ بیانیه مقتدرانه سپاه صادر شد/ اسرائیل: پاسخ قاطعی به ایران می دهیم/ انفجارهای مهیب در سرزمین های اشغالی+ فیلم

بین الملل تابناک: بامداد یکشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

نیویورک‌تایمز: کابینه اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۶:۰۸

منابع اسرائیلی خبر دادند که کابینه این رژیم عصر امروز نشستی برای بررسی گزینه‌های موجود برای واکنش به پاسخ تلافی‌جویانه ایران در عملیات «وعده صادق» برگزار می کند.

طبق این گزارش، در پی مکالمه تلفنی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، گزینه پیشنهادی برخی اعضاء کابینه این رژیم برای حمله متقابل به خاک ایران منتفی است.

هشدار رئیس سابق موساد درباره تبعات تقابل نظامی با ایران
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۶:۰۵

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از نارضایتی «یوسی کوهن» از حمله این رژیم به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه خبر داد و نوشت: کوهن با (حمله به کنسولگری ایران) برای کشتن ژنرال های سپاه که منجر به تشدید تنش بین تل‌آویو و تهران شد، مخالفت کرد.

کوهن درباره به شهادت رساندن سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی، گفت که «آیا این کشتار به برداشته شدن تهدیدات از اسرائیل کمک می کند، نمی دانم. امیدوارم!»

وی ضمن تایید تلویحی نقش رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی، افزود: ما مجبوریم باور کنیم که درباره پاسخ احتمالی به حمله ما، پیش بینی های لازم انجام شده بود.

این مقام رژیم صهیونیستی درباره تبعات هرگونه تقابل نظامی با ایران، به کابینه حاکم بر این رژیم هشدار داد و گفت: توصیه نمی کنم، اسرائیل به ایران پاسخ دهد.

کوهن با اشاره به پایین بودن احتمال همراهی آمریکا و دیگر متحدان این رژیم با هرگونه تقابل نظامی با ایران، افزود: ما نباید اتحادمان را فدای تقابل (با ایران) کنیم.

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به درخواست سفیر رژیم صهیونیستی 
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۶:۰۴

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر رژیم صهیونیستی نوشت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حداقل یک حمله رژیم کی‌یف به مناطق روسیه را محکوم کرد؟ یادت نمی آید؟ من هم همین طور».

وی ادامه داد: »من بیانیه های منظم مقامات اسرائیلی در حمایت از اقدامات زلنسکی را به خاطر دارم. آن اقدامات بسیار جنایتکارانه و تروریستی که در نتیجه آن، سال به سال، غیرنظامیان کشته می شوند و زیرساخت های غیرنظامی ویران می شوند».

«بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۱:۰۲

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای روحیه‌دادن به صهیونیست‌های وحشت زده و جلوگیری از مهاجرت آنها از سرزمین‌های اشغالی، مدعی شد پدافند هوایی این رژیم، عملیات ایران را دفع‌کرده‌است.

«بنیامین نتانیاهو» طی پیامی در صفحه شخصی خود در ایکس(توئیتر سابق) نوشت: ما (عملیات موشکی و پهپادی ایران) را رهگیری و دفع کردیم. ما پیروز خواهیم شد.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل صبح امروز یکشنبه گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی: ایران بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک شلیک کرد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۰:۴۵

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.

به گزارش رسانه های فلسطینی، «دانیل هاگاری» افزود: کابینه جنگ جلسه گرفت و در حال تهیه طرح های نظامی برای پاسخ به تهدیدهای ایران است.

این سخنگو بدون اشاره به جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق مدعی شد که پاسخ ایران به این حمله، یک اقدام خطرناک بود که خاورمیانه را به سمت تنش سوق می دهد.

در همین حال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای روحیه‌دادن به صهیونیست‌های وحشت زده و جلوگیری از مهاجرت آنها از سرزمین‌های اشغالی، مدعی شد پدافند هوایی این رژیم، عملیات ایران را دفع‌کرده‌ است.

«بنیامین نتانیاهو» طی پیامی در صفحه شخصی خود در ایکس(توئیتر سابق) نوشت: ما (عملیات موشکی و پهپادی ایران) را رهگیری و دفع کردیم. ما پیروز خواهیم شد.

بولتون: بازدارندگی اسرائیل و آمریکا شکست سنگینی خورد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۰:۱۱

 "جان بولتون" مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی را شکست سنگین توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی و ایالات متحده ارزیابی کرد و خواهان واکنش به مراتب شدیدتر تل‌آویو شد.

 بولتون ساعتی پیش در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان، در مورد جلسه امروز شورای امنیت که به درخواست رژیم صهیونیستی و برای بررسی حمله تلافی جویانه ایران به این رژیم برگزار خواهد شد، گفت که مطمئناً در شورای امنیت اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی افزود: آنچه که امشب رخ داد، شکست سنگین بازدارندگی آمریکا و اسرائیل در ابعاد ۲۰۰ فروند موشک بالستیک، کروز و پهپاد بود.

بولتون برقراری دوباره بازدارندگی از سوی واشنگتن و تل آویو را لازم دانست و گفت: واکنش اسرائیل نباید همتراز (حمله ایران) بلکه به مراتب شدیدتر از آن باشد. چرا که زمانی که بازدارندگی از بین می رود، برای برقراری دوباره آن باید برای طرف متخاصم روشن ساخت که هر دستاوردی که امیدوارند در حملات آتی کسب کنند به مراتب کمتر از خساراتی است که متحمل خواهند شد.

مشاور پیشین امنیت ملی دولت ترامپ با بیان اینکه مهمترین رخداد، اقدام امشب ایران و پرتاب موشک های کروز و بالستیک از قلمرو خود به اسرائیل بود، ادعا کرد: گرچه موشک هایی که امشب پرتاب شدند دارای کلاهک هسته ای نبودند، ولی معلوم نیست که چه زمانی این موشک ها دارای کلاهک هسته ای باشند، بنابراین اکنون فرصتی برای نابودی برنامه هسته ای ایران است و امیدوارم که رئیس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو را از این اقدام منصرف نکند.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی نیوزمکس نیز مدعی شده بود: دولت آمریکا از همان ابتدا با حمله حماس با قاطعیت برخورد و فکر نکرد که این حمله بخشی از عملیات بزرگتر به نام حلقه آتش اطراف اسرائیل خواهد بود.

بولتون در این مصاحبه ادعا کرد که اعتقاد دارد حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی نیروهای آمریکایی را وارد عمل کند و حتی تا خاک ایران پیش ببرد.

تشدید اختلاف میان مقامات آمریکا پس از حمله ایران
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۹:۱۷

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پی حمله شب گذشته ایران به سرزمین‌های اشغالی، انتقادهای «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور از رژیم اسرائیل و «بنیامین نتانیاهو» را در جنگ مقابل حماس در این حمله دخیل دانست و خواستار ایستادگی کامل کشورش در کنار این متحد کلیدی (رژیم اسرائیل) شد.

به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، جانسون در ادامه این اظهارات افزود: «همزمان با مواجهه اسرائیل با حمله ایران، آمریکا باید عزم کامل خود را برای ایستادگی در کنار این متحد کلیدی نشان دهد. جهان باید اطمینان یابد که اسرائیل تنها نیست».

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه به تعامل با کاخ سفید برای واکنش مناسب واشنگتن به این حمله متعهد شد و خاطرنشان کرد: تضعیف اسرائیل توسط دولت بایدن و مماشات آن با ایران در وقوع این وضعیت وحشتناک دخیل بوده است.

به نظر می‌رسد انتقادات جانسون در پی اظهارات اوایل این هفته بایدن باشد که مدیریت نتانیاهو را در جنگ با حماس نادرست خوانده و خطاب به دولت یهود گفته بود که باید کمک رسانی به غزه بسیار گسترده شود.

به نوشته این روزنامه محافظه کار آمریکایی، دلیل دیگر انتقاد جانسون از بایدن به لغو مسدود بودن نزدیک به ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران در سال گذشته میلادی برمی گردد؛ موضوعی که برخی مقامات آمریکایی نیز در همان زمان مدعی شدند که می تواند منجر به تقویت تلاش‌های نظامی ایران در منطقه شود.

واشنگتن تایمز در بخشی دیگر یادآور شده است که دلیل حمله شب گذشته ایران به اسرائیل، تهاجم تجاوزکارانه اخیر اسرائیل به کنسولگیری ایران در دمشق است که منجر به شهادت عده ای از مقامات ایران از جمله سردار محمدرضا زاهدی شد.

استیو اسکالیس رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در همین زمینه مدعی شد: «با توجه به حمله غیرموجه ایران به اسرائیل، مجلس نمایندگان هفته آینده برنامه های از پیش اعلام شده خود را کنار گذاشته و در مقابل قوانینی حمایتی از اسرائیل را به عنوان متحد واشنگتن بررسی می‌کند و ایران و نیابت های تروریستی آن را مسئول می‌داند».

تقاضای چهره‌های هر دو حزب برای واکنش سریع آمریکا 

پایگاه خبری اکسیوس نیز در پی حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی نوشت: اعضای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره خواستار واکنش فوری ایالات‌متحده به حمله گسترده هواپیماهای بدون سرنشین ایران به اسرائیل شدند.

گفته می شود این حمله که به طور مستقیم از خاک ایران انجام گرفته، نشانگر افزایش بی‌سابقه تنش میان تهران و تل آویو است که تا پیش از این در جنگی نیابتی بسر می‌بردند.

سخنگوی دولت بایدن اندکی پس از آغاز حمله ایران اعلام کرد: ایالات‌متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از دفاع آنها در برابر تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.

مایک لالر عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای در همین زمینه خطاب به دولت بایدن، خواستار برداشتن «گام‌های مشخصی برای حمایت از اسرائیل و اقدام فوری آمریکا برای پشتیبانی از هرگونه واکنش اسرائیل شد».

ریچی تورس نماینده دموکرات کنگره و حامی سرسخت اسرائیل نیز اظهار داشت که آمریکا باید به متحد خود در رهگیری حملات موشکی ایران کمک کند.

بایدن: آمریکا در اقدامات احتمالی اسرائیل علیه ایران مشارکت نخواهد کرد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۸:۲۲

یک مقام رسمی آمریکا به سی ان ان گفت جو بایدن رئیس جمهوری این کشور در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی که ساعاتی بعد از حمله ایران به اسرائیل انجام شد، تصریح کرد که واشنگتن در هرگونه اقدامات احتمالی اسرائیل در واکنش به حملات ایران مشارکت نخواهد کرد.

سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا بدون ذکر نام وی گزارش داد که جو بایدن این موضوع را بطور صریح در تماس تلفنی ساعات پیش خود با بنیامین نتانیاهو، با وی مطرح کرده است.

بایدن اگرچه بار دیگر بر تعهد امریکا برای حمایت از اسرائیل تاکید کرده اما تصریح او مبنی بر اینکه امریکا در اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران بعد از حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی مشارکت نخواهد کرد، قابل تامل است.

۸۰ پهپاد دیگر در راه فلسطین اشغالی
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۶:۰۶

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که حدود ۸۰ پهپاد دیگر در راه هستند و پیش‌بینی می‌شود تا ساعاتی دیگر به فلسطین اشغالی برسند.

آمریکا خطاب به اسرائیل: قبل از هرگونه پاسخ احتمالی به حمله ایران، به ما اطلاع دهید
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۶:۰۵

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواست تا قبل از هرگونه پاسخ احتمالی به حملات موشکی و پهپادی ایران، واشنگتن را در جریان قرار دهد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بعد از شروع حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اسرائیل، با یوآو گالانتس وزیر جنگ این رژیم گفت و گوی تلفنی انجام داد.

آستین در این تماس تلفنی خطاب به گالانتس تاکید کرد که اسرائیل قبل از هرگونه واکنش و پاسخ احتمالی به حمله ایران، مراتب را با واشنگتن در میان بگذارد.

گالانتس هم در این تماس تلفنی ضمن ارائه گزارشی از حمله ایران، تاکید کرد که اسرائیل برای مقابله با هرگونه حمله بیشتر از سوی ایران آمادگی دارد.

درخواست بایدن از نتانیاهو برای عدم پاسخ به ایران
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۵:۱۰

رسانه عبری می‌گوید رئیس‌جمهور آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخ ندهد.

 همزمان با آغاز عملیات گسترده جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله تروریستی تل‌آویو به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی رایزنی کردند.

رسانه عبری اسرائیل هیوم خبر داده بایدن از نتانیاهو خواسته به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخی ندهد.

اعتراف سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: یک فرودگاه نظامی مورد اصابت موشک قرار گرفت
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۴:۲۲

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه اعلام کرد که یک فرودگاه نظامی در رژیم صهیونیستی مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

 هاگاری گفت: فرودگاه نظامی (رژیم) اسرائیل در حمله موشکی ایران مورد اصابت قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این حملات همچنان ادامه دارد و تعداد موشک‌های پرتاب شده از ۲۰۰ فروند عبور کرده است، مدعی شد: تعداد کمی از موشک‌های شلیک شده توسط ایران به خاک ما سقوط کرد.

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی پیش تر گزارش داده بود که چند موشک در مناطقی در عراد (۴۵ کیلومتری شرق بئر السبع) در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده و خبرها حاکی از مجروح شدن چند نفر در محل اصابت است.

بر اساس این گزارش، همچنین چند موشک به صورت مستقیم به شهر اشغالی ام الفحم اصابت و نیروهای امدادی عازم این منطقه شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که چند فروند موشک نیز به صحرای النقب اصابت کرده است.

الجزیره: اسرائیل تاکنون چنین حمله گسترده ای را به خود ندیده بود
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۴:۲۰

 "روری چالاندس " خبرنگار بخش انگلیسی شبکه خبری الجزیره که اخبار حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین های اشغالی را لحظه به لحظه از شرق بیت المقدس گزارش می کند، در یکی از گزارش های خود گفت: ما اینجا از بالکن ساختمان محل اقامت مان آسمان بیت المقدس را زیر نظر داریم و می بینیم که سامانه پدافند هوایی اسرائیل برای رهگیری موشک ها و پهپادهای ایران، پشت سر هم از نقاط مختلف در حال عملیات است.

«نیروهای پلیس هم با گشت زنی در خیابان ها، مرتب با بلند گو اعلام می کنند و از مردم می خواهند که هر چه سریع تر به نزدیک ترین پناهگاه یا مکان امن پناه ببرند»

این گزارشگر شبکه الجزیره گفت: اکنون زمان امتحان واقعی سپر موشکی و سامانه پدافند هوایی اسراییل است و در لحظات و ساعات آینده باید دید آیا این سامانه پیشرفته می تواند مقابل این حجم و انبوه موشک ها و پهپادها موثر عمل کند یا نه؟ زیرا اسرائیل تاکنون این حجم از حمله با این گستردگی را به خود ندیده بود.

اصابت چند موشک به فرودگاه رامون رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۳:۲۸

چند فروند از موشک‌های شلیک شده از ایران دقایقی پیش به فرودگاه رامون در نقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

رسانه صهیونیستی: ۱۵۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک شد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۳:۲۸

فلسطین، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ۱۵۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

در همین رابطه، رادیو ارتش اسرائیل نیز گزارش داد که آژیرهای هشدار در نقاط مختلف فلسطین اشغالی در پاسخ به موج اول حملات ایران ۷۲۰ بار به صدا درآمده‌اند.

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی پیش تر گزارش داده بود که چند موشک در مناطقی در عراد (۴۵ کیلومتری شرق بئر السبع) در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده و خبرها حاکی از مجروح شدن چند نفر در محل اصابت است.

بر اساس این گزارش، همچنین چند موشک به صورت مستقیم به شهر اشغالی ام الفحم اصابت و نیروهای امدادی عازم این منطقه شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که چند فروند موشک نیز به صحرای النقب اصابت کرده است.

اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۳:۲۶

 

با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل ؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشینو تامین مطالبه ی به حق ایرانو به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی ، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیروی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد :

۱. به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد ؛ همچنین امریکا نسبت به اقدامات شرارت بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد.

 

۲. ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تصریح می شود ، هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی امریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشا تهدید را به دنبال خواهد داشت.

به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود .

 

لحظه اصابت مستقیم موشک ایران به منطقه نقب در سرزمین‌های اشغالی
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۲:۵۰
mp4 تعداد بازدید : 6045
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1802663" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1231743/1802663?width=400&height=300"></script></div>
تصاویری از برخورد موشک ها به اسرائیل
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۲:۳۷

.

mp4 تعداد بازدید : 6046
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1802661" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1231743/1802661?width=400&height=300"></script></div>
سی ان ان:نیروهای هوایی آمریکا برخی پهپادهای ایران را رهگیری کرد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۲:۱۱

 

دو مقام امریکایی به سی ان ان گفته اند که سامانه های دفاع هوایی امریکا در خاورمیانه برخی پهپادهای ایرانی را رهگیری کرده است.

 

مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۱:۴۶

یک مقام ارشد آمریکایی عصر شنبه به وقت محلی به شبکه خبری ای بی سی نیوز آمریکا گفت که «بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از عراق، سوریه، جنوب لبنان و حوثی‌ها (انصارالله یمن) به سمت اسرائیل شلیک خواهد شد، اما بخش عمده آن از ایران پرتاب خواهد شد.»

بیانیه نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۱:۴۴

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد:

پاسخ نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود. موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد.

 با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند.

 

واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۱:۳۸

 ریشی سوناک شنبه شب (به وقت محلی) با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شد، بدون اشاره به جنگ افروزی رژیم‌ صهیونیستی در منطقه، تشدید تنش، برهم زدن صلح و ثبات آن و تجاوزگری وحشیانه این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق ادعا کرد: من حمله بی ملاحظه ایران علیه اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم. ایران بار دیگر نشان داد که قصد دارد در حیاط خلوت خود آشوب به‌پا کند.

وی با بیان این ادعا که «بریتانیا به دفاع از امنیت اسرائیل و همه شرکای منطقه ای خود از جمله اردن و عراق ادامه خواهد داد» افزود: «ما در کنار متحدانمان، فوراً برای تثبیت وضعیت و جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها کار می کنیم. »

نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به جنایات آشکار رژیم صهیونیستی در غزه ادعا کرد: هیچ کس نمی‌خواهد شاهد خونریزی بیشتری باشد.

اردن کنار کشید و حالت فوق العاده را تکذیب کرد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۱:۳۷

 

خبرگزاری رسمی اردن: مهند المبیضین سخنگوی دولت اردن اعلام کرد، خبر اعلام حالت فوق العاده در کشور صحت ندارد و زندگی عادی در جریان است... فقط برای احتیاط، آسمان کشور بسته اعلام شده است.

 

 

موشک های کروز بر فراز بصره عراق در مسیر اسرائیل
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۱:۱۰

 

.

mp4 تعداد بازدید : 12337
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1802619" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1231743/1802619?width=400&height=300"></script></div>
بیانیه مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۰:۴۸

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

متن اطلاعیه سپاه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

" إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ "

ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی!

در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، در نخستین ساعت بامداد امروز ( یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی سایر نیروهای این نهاد انقلابی و مردمی، به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات "وعده صادق" با رمز مقدس "یا رسول الله (ص)" با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

جزئیات این عملیات که با مصوبه ی شورای عالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام پذیرفت ، به زودی به استحضار مردم قهرمان ایران و آزادگان جهان خواهد رسید.

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

اردن به پهپادهای ایرانی یا هر جنگنده ای که وارد حریم هوایی اش شود شلیک می‌کند 
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۰:۴۳

 

رویترز به نقل از دو منبع امنیتی منطقه گفته اردن آماده رهگیری و شلیک به پهپادها ایرانی یا هر جنگنده لیست که به حریم هوایی اردن تجاوز کند.

پهپادهای ایرانی به آسمان اردن رسید
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۰:۳۴

 

تصاویری که کاربران اردنی از پرواز پهپادهای ایرانی در آسمان این کشور منتشر کرده اند.

mp4 تعداد بازدید : 37558
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1802613" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1231743/1802613?width=400&height=300"></script></div>

 

کاخ سفید: ایران حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرده است
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۰:۱۸

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «ایران حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرده است. »

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بطور مرتب از طریق تیم امنیت ملی خود در مورد وضعیت منطقه آگاه می شود امروز در کاخ سفید با آنها دیدار خواهد کرد.

واتسون تصریح کرد: تیم امنیت ملی بایدن بطور مستمر با مقامات اسرائیلی و همچنین سایر شرکا و متحدان در ارتباط است.

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر شد
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۰:۱۳

 

بیانیه سپاه پاسداران: در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمینهای اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد

mp4 تعداد بازدید : 59598
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1802612" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1231743/1802612?width=400&height=300"></script></div>
واکنش رسانه‌های معتبر عبری و عربی به آغاز حمله پهپادی و موشکی ایران
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰

 

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل گزارش داد که حمله ایران به اسرائیل آغاز شد و انتظار می‌رود که در ساعت‌های پیش رو شمار زیادی پهپاد و موشک وارد حریم هوایی سرزمین های اشغالی شود.

پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

خبرگزاری فلسطینی سما: منابع آمریکایی گفتند که ۱۰۰ پهپاد از خاک ایران به سمت سرزمین های اشغالی در حرکت هستند.

به نوشته سما، هواپیماهای ارتش اسرائیل به طور گسترده درحال پرواز در سراسر کرانه باختری و قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی هستند.

خبرگزاری فلسطینی سما  به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونسیتی گزارش داد که ایران همچنین موشک‌های بالدار به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرده است.

 

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران از خاک خود به سمت اسرائیل موشک پرتاب کرد
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۲۳:۵۷

 

هاگاری: این تهدیدی است که چندین ساعت طول می کشد تا به خاک اسرائیل برسد. ارتش اسرائیل و نیروی هوایی در حال اجرای برنامه منظمی هستند که ما برای آن آماده کرده ایم. پارازیت GPS به صورت پیشگیرانه انجام می شود.

 

تلویزیون رژیم اسرائیل: مورد حمله قرار گرفتیم
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۲۳:۳۹

 

تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد که این رژیم مورد حمله قرار گرفته است.

 تلویزیون رژیم اسرائیل همچنین مدعی شد که ایران با ده‌ها پهپاد به سمت اراضی اشغالی فلسطین عملیات انجام داده است.

بنا به ادعای کانال تلویزیونی 12 رژیم اسرائیل تا ساعاتی دیگر پهپادهای ایران به اراضی اشغالی فلسطین خواهد رسید.

آغاز حمله ایران به اسرائیل با شلیک ده ها پهپاد
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۲۳:۲۵

کانال 14 عبری:

بر اساس گزارش های خارجی، واکنش ایران به اسرائیل آغاز شده است و پیش بینی می شود در ساعات آینده پهپادها و موشک های زیادی به حریم هوایی اسرائیل برسد.

mp4 تعداد بازدید : 108435
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1802589" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1231743/1802589?width=400&height=300"></script></div>

 

 

اردن حریم هوایی خود را بست
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۲۳:۰۴

 

زمان تنظیم مقررات هواپیمایی اردن اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی تمام هواپیماهای ورودی، خروجی و عبوری از امشب بسته است.

 

 

گفتگوی مشاور امنیت ملی بایدن با همتای اسرائیلی
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۲۲:۵۸

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری ایکس خود (توییتر سابق) اعلام کرد: امروز صبح با همتای اسرائیلی خود، زاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی صحبت کردم تا درباره رویدادهای خاورمیانه گفتگو کنیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: در طول این تماس، من بر تعهد آهنین ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کردم.

بر اساس گزارش های خبری، دولت جو بایدن در تماس مستمر با کابینه جنگ رژیم اسرائیل است که روزهاست در پی حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در هراس از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به سر می برد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) امروز شنبه به وقت محلی با همتای اسرائیلی خود درباره "تهدیدهای منطقه ای فوری" گفتگو کرد.

لغو همه فعالیت های آموزشی در سراسر اسرائیل 

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، همه فعالیت‌های آموزشی در سراسر فلسطین اشغالی به حالت تعطیل درآمده است.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، وزارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی، رسما لغو کلاس‌ها از روز شنبه را با رعایت محدودیت‌های داخلی اعلام کرد.

بر اساس اعلام گزارش رسانه‌های صهیونیستی، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سفر فردا (یکشنبه) به مجارستان و اتریش را به دلیل شرایط امنیتی لغو کرد.

همچنین همه سیاستمداران رژیم صهیونیستی دستور ماندن در فلسطین اشغالی و لغو تمام سفرهای خود به خارج از کشور را دریافت کردند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند، فردا (یکشنبه) شلوغ‌ترین روز در فرودگاه بن گوریون به دلیل دستورالعمل‌های جبهه داخلی خواهد بود و تاکنون ۵۵ هزار مسافر از این فرودگاه استفاده کردند. این درحالی است که همزمان با تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی و برگزاری تظاهرات اعتراضی در تل‌آویو، منابع صهیونیستی امروز (شنبه) از قطعی گسترده برق در این شهر خبر دادند.

نشست اضطراری تیم امنیت ملی آمریکا 

مقامات آمریکایی اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، لوید آستین وزیر دفاع و نیز رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست جو بایدن با تیم امنیت ملی کاخ سفید برای بررسی آخرین رویدادهای خاورمیانه و حمله ایران به اسرائیل حضور می یابند.

 متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی به شبکه سی ان ان گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه در نشست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با تیم امنیت ملی وی حضور خواهد داشت.

یکی مقام وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد: لوید آستین وزیر دفاع و ژنرال سی کیو براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

نظر شما