شناسهٔ خبر: 66127138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

اخبار حمله ایران به اسرائیل

تحریریه جهان صنعت نیوز

رسانه های رژیم صهیونیستی: حمله ایران به اسرائیل با ده ها پهپاد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، رسانه های رژیم صهیونیستی: حمله ایران به اسرائیل با ده ها پهپاد آغاز شد.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که از دقایقی پیش عملیات گسترده پهپادی سپاه علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل هم اعلام کرد: حریم هوایی اسرائیل تا ساعت هفت صبح به وقت محلی بسته شده است.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی x نوشت: در مورد حمله تروریستی اخیر رژیم اسراییل به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین ایده‌هایی را مطرح کردند. مواضع کشورمان تبیین شد.

تاکید کردم به آمریکا هشدار لازم داده شده است.همچنین در گفت‌وگو با لاورف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه آخرین تحولات بین‌المللی، منطقه‌ای و غزه مورد بررسی قرار گرفت.

به نقل از الجزیره، در واکنش به آغاز حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی، سازمان رادیو و تلویزیون تل آویو اعلام کرد که حریم هوایی اسرائیل تا هفت صبح بسته شد.

همچنین منابع عبری زبان به رادیو ارتش عبری اعلام کردند که حمله ایران شامل موشک‌های کروز است نه فقط پهپاد.

از سوی دیگر در اولین واکنش‌ها به آغاز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدات ایران هستند.

به گفته سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که تلاش می‌کنیم از رسیدن پهپادهای ایران به اسرائیل جلوگیری کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع ما در برابر پهپادهای ایرانی ۱۰۰ درصدی نخواهد بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که خدمات جی پی اس در چندین نقطه در این کشور در دسترس نیست و به طور موقت مسدود شده است، چون ایران ده‌ها پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کرده است و در برخی مناطق جی پی اس وجود نخواهد داشت.

دقایقی پیش حملات پهپادی ایران علیه رژیم اشغالگر قدس در واکنش به تجاوز این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق سوریه و در پاسخ به شهادت نظامیان ایرانی در سوریه آغاز شد. منابع عبری نیز آغاز این حملات را تائید کردند.

شبکه خبر به نقل از روابط عمومی سپاه اعلام کرد که عملیات گسترده موشکی و پهپادی سپاه علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی از دقایقی پیش آغاز شد.

در این عملیات ده‌ها فروند پهپاد انتحاری از ایران به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

 این عملیات در پاسخ به حمله روز ۱۳ فروردین رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ارشد ایرانی در این کشور است.

در این حمله که توسط جنگنده‌های ارتش اسرائیل صورت گرفت، سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران سپاه در سوریه و لبنان به همراه سردار حاج رحیمی و ۵ نفر دیگر از همرزمانشان به شهادت رسیدند.

۲۲ فروردین ماه رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به حمله رژیم ددمنش به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کردند: «در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.»

فرمانده کل قوا همچنین در پیام تسلیت شهادت سرداران زاهدی و حاج رحیمی تاکید کردند: «رژیم خبیث به‌دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی.»

خبرگزاری سما فلسطین، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ایران علاوه بر پهپاد موشک‌های کروز به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

در همین رابطه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که حمله ایران فقط شامل پهپاد نیست و شلیک موشک را هم شامل می‌شود.

پیشتر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع اسرائیلی اعلام کرده بود که حمله ایران تنها با شلیک پهپاد نخواهد بود، بلکه شامل شلیک موشک‌های کروز نیز خواهد بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «ایران حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرده است. »

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بطور مرتب از طریق تیم امنیت ملی خود در مورد وضعیت منطقه آگاه می شود امروز در کاخ سفید با آنها دیدار خواهد کرد.

واتسون تصریح کرد: تیم امنیت ملی بایدن بطور مستمر با مقامات اسرائیلی و همچنین سایر شرکا و متحدان در ارتباط است.

به نقل از اسپوتنیک، عراق حریم هوایی خود را بست.

وزیر حمل و نقل عراق اعلام کرد که بغداد تصمیم گرفت حریم هوایی این کشور را ببندد و ترافیک هوایی را متوقف کند.

این خبر را خبرگزاری عراقی واع امروز شنبه در سایت رسمی خود و در شرایطی که تنش‌ها بین تهران و تل آویو تشدید شده است، گزارش منتشر کرد.

به نقل از سی‌ان‌ان، «ادرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که حمله‌ ایران علیه اسرائیل احتمالا چندین ساعت ادامه خواهد داشت.

وی افزود که تیم امنیت ملی آمریکا به طور پیوسته، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور در جریان تحولات قرار می‌دهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه شماره یک خود در خصوص حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل منتشر کرد. در این اطلاعیه اسم عملیات که بامداد امروز یکشنبه ۲۶ فروردین آغاز شده است، «وعده صادق» نامگذاری شده و رمز آن نیز «یا رسول الله» است.

پس از حمله پهپادی سپاه پاسداران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل با اشاره حمله ایران مدعی شد که انتظار می‌رود که در ساعت‌های پیش رو شمار زیادی پهپاد و موشک وارد حریم هوایی سرزمین های اشغالی شود.

بنابر آنچه ایرنا روایت کرده است، رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

همچنین خبرگزاری فلسطینی سما به نقل از منابع آمریکایی مدعی شد که ۱۰۰ پهپاد از خاک ایران به سمت سرزمین های اشغالی در حرکت هستند.

هواپیماهای ارتش اسرائیل به طور گسترده درحال پرواز در سراسر کرانه باختری و قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی هستند.

خبرگزاری فلسطینی سما به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونسیتی گزارش داده است که ایران همچنین موشک‌های بالدار به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حملات همه جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است. در این میان، صدای شلیک شدن موشک از غرب ایران به خصوص در استان‌های همدان و کرمانشاه‌ شنیده شده است.

برخی از کانال‌های تلگرامی نیز از کلیر شدن آسمان این دو استان خبر داده‌اند.

تصویری که ملاحظه می‌کنید لحظه سقوط قیمت بیت کوین را نشان می‌دهد:

جعفر سالاری نسب در واکنش به انتشار خبری در خصوص تشکیل صفهای طولانی در پمپ بنزین های تهران در پی حملات موشکی ایران به اسراییل اظهار داشت: ما مشکلی بابت تامین بنزین نداریم.

وی افزود: موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تاکید کرد: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم نگران تامین سوخت نباشند.

به نقل از رویترز، اردن اعلام وضعیت اضطراری کرد.

در‌ پی‌عملیات انتقامی ایران علیه رژیم‌ صهیونیستی اردن اعلام وضعیت اضطراری کرد.

پیشتر اردن اعلام کرده بود که آماده رهگیری و سرنگونی پهپادها و موشک‌هایی است که از خاک این کشور به سوی سرزمین‌های اشغالی می‌رود.

کاخ سفید عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه به وقت محلی با مدیران شورای امنیت ملی برای بحث در مورد حمله ایران به اسرائیل دیدار خواهد کرد.

لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ، ژنرال چارلز کیو براون رئیس ستاد مشترک ارتش، بیل (ویلیام) برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی ، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی، استیو ریچتی مشاور رئیس جمهور و برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در این نشست کاخ سفید حضور خواهند داشت.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا بصورت ویدئویی در این نشست شرکت خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اوایل امروز شنبه توسط حیک سالیوان مشاور امنیت ملی و فاینر معاون اصلی مشاور امنیت ملی در جریان آخرین رویدادها در خاورمیانه قرار گرفت.

 

این خبر در حال به روزرسانی است

برچسب‌ها:

نظر شما