شناسهٔ خبر: 66122590 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایرنا گزارش می‌دهد؛

جزئیات دورهمی وحدتی‌ها برای برنامه‌ریزی مجلس دوازدهم

تهران- ایرنا- نشست شورای وحدت برای تحول با پیام آیت الله موحدی کرمانی رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت و با حضور تعدادی از منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار احزاب ایرنا، نشست شورای وحدت برای تحول، امروز شنبه ( ۲۵ فروردین ماه) با حضور اعضای این شورا و تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد.

این نشست با پیام آیت الله «موحدی کرمانی» ریش سفید اصولگرایان و رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

توصیه آیت الله موحدی کرمانی به منتخبان مجلس

آیت‌الله موحدی کرمانی در این پیام، منتخبان ملت در مجلس دوازدهم را به رعایت موازین اخلاقی از جمله اخلاص و حفظ وحدت توصیه و ابراز امیدواری کرد که نمایندگان منتخب با وحدت و خدمت به مردم به ایفای وظایف نمایندگی بپردازند به گونه‌ای که نام مجلس شورا برای مردم تداعی "مجلس خدمت" کند.

در ابتدای این همایش «حمیدرضا حاجی بابایی» که سابقه حضور در دولت و قوه مقننه را دارد، مجلس شورای اسلامی را به دلیل وجود نخبگان، جایگاهی برای ارتباط‌گیری با توده مردم عنوان کرد و گفت: ۱۸۰ نفر از منتخبان مجلس آینده دارای سابقه نمایندگی هستند، به همین دلیل حس می‌کنیم این مجلس در زمینه‌های مختلف به خصوص در پیروی از رهبری یک گام به جلو است.

ذوالنوری: به هیأت رئیسه انتقاد جدی دارم؛ مجلس یازدهم رئیس محور است

حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنوری» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در این دوره هم دوباره توانست اعتماد مردم قم را کسب کند با حضور در نشست «وحدتی‌ها» طی سخنانی با بیان اینکه من به وضعیت موجود هیأت رییسه به جدیت انتقاد دارم، گفت: مجلس اکنون نماینده محور نیست و اکنون تمام قدرت در ریاست و تمرکز بر معاونت است و باید تحول در این مسایل اتفاق بیفتد و قدرت به نمایندگان باز گردد. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

او پس از پایان سخنرانیش در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام اینکه در حال حاضر حدود پنج نفر به شکل پراکنده برای ریاست مجلس دوازدهم داوطلب شدند، گفت: نمی‌دانم چه اسامی مطرح شده است، اما برخی از جریان‌ها ‌و تشکل‌ها به بنده هم پیشنهاد دادند، اما تصمیم قطعی معلوم نیست. (متن خبر را اینجا بخوانید)

باهنر: مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبر انقلاب گرفت

پس از اعلام نتایج انتخابات در ۱۱ اسفند ماه، شورای وحدت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۹۰ نفر از نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت با رأی مردم به مجلس راه یافته‌اند که ۶۰ نفر آنان از نامزدهای اختصاصی این شورا بوده‌اند، به همین جهت در نشست امروز هم قریب به ۶۰ نفر در سالن مجتمع آدینه گردهم جمع شده بودند تا درباره برنامه‌ها و رویکردهای مجلس دوازدهم با یکدیگر هم اندیشی کنند.

«محمد رضا باهنر» رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری است و از نیروهای شاخص در اردوگاه اصولگرایان سنتی شناخته می‌شود، او پس از پایان مجلس نهم دیگر حاضر نشد در انتخابات مجلس ثبت نام کند اما در این دوره بخت خود را آزمود و از تهران به کرمان تغییر حوزه داد، با این حال پیروز انتخابات نشد و صحنه را واگذار کرد. او سخنران دیگر نشست شورای وحدت بود.

باهنرِ اصولگرا که در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم عضویت دارد، در سخنانش توصیه و پیشنهادهایی به منتخبان مجلس دوازدهم کرد و در عین حال با اشاره به سابقه حضورش در مجالس گذشته، اظهار کرد: در این دوره‌ها شرایط به گونه ای بود که رهبری همواره یک تذکر به مجلس می دادند اما علنی نمی شد، این در حالی است که مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت، و دو اخطار این بود که نمایندگان مجلس در امور اجرایی دخالت نکنند. (متن کامل خبر را در اینجا بخوانید)

آسیب شناسی و برنامه ریزی متکی برای ارتقاء جایگاه ریاست مجلس

«منوچهر متکی» سابقه حضور در مجالس اول و هفتم را دارد و سال ۸۴ ـ پس از انتخابات ـ از سوی رئیس‌جمهور منتخب به کابینه دعوت شد و سکانداری دستگاه دیپلماسی را برعهده گرفت و سرانجام هنگامی که در سفر سنگال در حال رایزنی با مسئولان این کشور بود، خبر عزل خود را دریافت کرد و به تهران بازگشت و از آن مقطع دوباره به سپهر سیاست بازگشت و پس از تشکیل شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز، مخبر این تشکل شد و در انتخابات ۱۱ اسفند فقط او از فهرست ۳۰ نفر شورای وحدت در تهران، در مرحله نخست به پارلمان راه یافت، از این رو کنش و واکنش خود را سرعت بخشید تا بتواند برنامه‌های شورای متبوعش در مجلس آینده را پیگیری کند.

جزئیات دورهمی وحدتی‌ها برای برنامه‌ریزی مجلس دوازدهم

او در نشست شورای وحدت هم در جمع منتخبان و فعالان سیاسی سخنرانی کرد، هم در حاشیه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و هم در نوبت عصر نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار کرد و درباره کاندیداتوریش برای ریاست مجلس دوازدهم، پاسخ ایران به حمله تروریستی به سرکنسولگری ایران در دمشق و ... پاسخ داد. (متن کامل را در اینجا بخوانید)

بادامچیان: مجلس دوازدهم نیاز به تحول اساسی دارد

حرف اساسی مدعیون نشست شورای وحدت ایجاد تحول در دوره جدید نهاد قانون‌گذاری بود. «اسدالله بادامچیان» دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همان تشکلی که در انتخابات سال گذشته از فهرست شواری وحدت حمایت کرد با حضور در نشست وحدتی‌ها با بیان اینکه مجلس دوازدهم با یک امر مهم و آن مساله تحول و تکامل همراه است، گفت: نمایندگان باید در مجلس دوازدهم تحول ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه تحول با ترمیم، اصلاح و قدری جابجا کردن، متفاوت است، تاکید کرد: تحول یعنی از این حالت به حالت دیگر درآمدن. (متن کامل خبر را در اینجا بخوانید)

شهاب‌الدین صدر: مجلس باید در راس امور باشد نه رئیس مجلس

علاوه بر او «سید شهاب الدین صدر» عضو هیأت عالی شورای وحدت هم طی سخنانی با بیان اینکه مجلس باید در راس امور کشور باشد نه رئیس مجلس، گفت: البته این ربطی به رئیس فعلی یا رئیس سابق ندارد و بسیاری از اختیارات مجلس در جاهای دیگر پخش شده که این باعث می شود جایگاه مجلس تنزل پیدا کند.

وی می‌گوید: اگر اختیارات مجلس کاهش پیدا کند جایگاه مجلس تضعیف می شود و دلیل کاهش مشارکت در انتخابات نیز همین تضعیف جایگاه مجلس بود. (متن کامل خبر را در اینجا بخوانید)

پس از برگزاری نشست خبری سخنگوی شورای وحدت، دورهمی وحدتی‌ها که جهت برنامه‌ریزی برای ورود به پارلمان تشکیل شده بود پایان یافت.

نظر شما