شناسهٔ خبر: 66106599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۲ نشان طلای دیگر برای کشتی گیران مازندرانی

امیرحسین فیروزپور و امیرحسین زارع به نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا دست یافتند.

صاحب‌خبر -

۲ نشان طلای دیگر برای کشتی گیران مازندرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مسابقات رده بندی و فینال پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا، بعد از ظهر امروز جمعه در شهر بیشکک قرقزیستان برگزار شد.


امروز چهار کشتی گیر مازندرانی به روی تشک رفتند که ۲ مدال طلا و یک برنز حاصل تلاش کشتی گیران مازندرانی بود..


امیرحسین فیروزپور و امیرحسین زارع به نشان طلا و حسین ابوذری به نشان برنز مسابقات قهرمانی آسیا دست یافتند.

۲ نشان طلای دیگر برای کشتی گیران مازندرانیدر وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور دلاور مازندرانی از جویبار در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر ساتوشی میورا از ژاپن را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر شوهی گانگ از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماگومد شریپوف از بحرین با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و به دیدار فینال رفت. فیروزپور در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۱ از سد شرزاد پویونوف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع دلاور مازندرانی از آمل پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر کومار آنیروده از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل شامیل شریپوف از بحرین با نتیجه ۵ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. زارع در این دیدار مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری دلاوری از ساری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر ظفربک اوتاخانوف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۱ یونگ نام سو از کره شمالی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ابوذری در این مرحله مقابل کوتا تاکاهاشی دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ سیرباز تالگات از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری دلاوری از بابل در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۴ از سد کایسی تانابه از ژاپن گذشت وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر صفر جمشید شریف اف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تایربک ژولماشبک اولو دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۱۱ بر ۷ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. اطری در این دیدار مقابل کوم چول ری از کره شمالی با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست خورد و پنجم شد.

قهرمانی ایران در آسیا
سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روز‌های ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه با حضور ۲۳ کشور در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ایران با کسب ۵ مدال طلا و ۳ مدال برنز بعنوان قهرمانی دست یافت.
برای تیم ایران رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، هادی وفایی پور در وزن ۸۶ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نظر شما