شناسهٔ خبر: 66091360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل ۸۶ پرونده قضایی بهداشتی در حوزه دامپزشکی زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: سال گذشته ۸۶ پرونده قضایی برای متخلفان بهداشتی در حوزه دامپزشکی تشکیل و بیش از ۳۶۳ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف نیز معدوم شد.

صاحب‌خبر -

تشکیل ۸۶ پرونده قضایی بهداشتی در حوزه دامپزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حاج کاظمی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۵ هزار و ۶۶۰ مورد بازرسی از واحد‌های تولید، توزیع و عرضه فرآور‌ده های خام دامی انجام و بیش از ۸۶۰ مورد نمونه برداری و به آزمایشگاه ارسال شد.

وی افزود: رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی پرورش، نگهداری، کشتار دام، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی از اولویت‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور است.


مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد: طی سال گذشته در کشتارگاه‌های دام و طیور استان زنجان بیش از ۴۶ هزار رأس دام سبک و سنگین و بیش از ۲۴ میلیون قطعه طیور تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح شده است.

حاج کاظمی افزود: ارتقاء سطح بهداشت، حفظ سلامت فرآورده‌های خام دامی و جلوگیری از عرضه فرآورده‌های ناسالم از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دامپزشکی است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی از  شهروندان خواست تا فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی استان زنجان تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: شهروندان گوشت مصرفی خود را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی دارای مهر دامپزشکی و تاریخ انقضا، محل تولید و شرایط نگهداری، خریداری کنند.

حاج کاظمی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

به گفته این مسئول، کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی در استان زنجان انجام می‌شود.

نظر شما