شناسهٔ خبر: 66083349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترافیک در محور بروجن به لردگان سنگین اعلام شد

شهرکرد - ایرنا - رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: در صبح روز عید فطر ترافیک در محور ارتباطی بروجن - لردگان (گردنه مروارید به گندمان ) سنگین و بیش از 2 کیلومتر (تا بعد از گندمان) گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ غلامعلی نوربخش روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا علت افزایش ترافیک در مسیر بروجن - لردگان (گردنه مروارید به گندمان) را انجام عملیات راهداری که از قبل شروع شده و باز بودن تنها یک خط(لاین) از این مسیر عنوان کرد.

وی یادآور شد: افزود: مسیر بروجن - لردگان (گردنه مروارید - به گندمان) از جمله محورهای ترانزیتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که در زمان حاضر افزون بر ماشین‌های سنگین حضور مسافران نیز موجب شده ترافیک در این محور ارتباطی سنگین شود.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور عوامل پلیس راه و نیروهای راهداری در مسیر بروجن - لردگان گفت: با توجه به اینکه به دلیل انجام عملیات راهداری عرض این محور ارتباطی کم است رانندگان با صبر و حوصله رانندگی کنند تا بتوانند بدون حادثه ترافیک پیش رو را پشت سر بگذارند.

وی یادآور شد: افزون بر این مسیرهای شهرکرد - شلمزار، شهرکرد - سورشجان (مسیر فارسان و کوهرنگ) و حاشیه زاینده رود از جمله دیگر محورهای پرترافیک در چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

نوربخش ادامه داد: با توجه به اینکه براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی روز چهارشنبه بارندگی در همه محورهای ارتباطی وجود دارد که براین اساس تمام جاده‌های ارتباطی استان لغزنده و رانندگان نسبت به رعایت سرعت مطمئنه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مسافران و رانندگان در این شرایط ملزم به رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی، رانندگی نکردن در زمان خستگی و خواب آلودگی، بستن کمربند ایمنی و خودداری از استفاده موبایل در هنگام رانندگی هستند.

به گزارش ایرنا، در استان سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه برون شهری اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که از این میزان ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه و چهارخطه ، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

در سالجاری خودروهای سواری ۶۵ درصد تصادف‌های در استان هستند و بیشتر تصادف‌ها در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است که جاده ترانزیت شهرکرد به خوزستان (بروجن به لردگان) به‌ عنوان یکی از محورهای شریانی و ترانزیت کشور در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور است که روزانه بیش از ۳۸ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

نظر شما