شناسهٔ خبر: 66080636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به مناسبت عید سعید فطر؛

برگزاری جشنواره غذا‌های بومی محلی در روانسر

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی طبیعی اورامانات کرمانشاه از تدارک برگزاری جشنواره غذا‌های بومی محلی روانسر به مناسبت عید سعید فطر خبر داد.

صاحب‌خبر -

برگزاری جشنواره غذا‌های بومی محلی  امروز در روانسر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،  سیف الله رنجبر  جشنواره غذا‌های بومی محلی روانسر ساعت ۹ صبح امروز (۲۲ فروردین) به مناسبت عید سعید فطر در مجاورت محوطه باستانی تپه موسایی آغاز خواهد شد و به مدت سه ساعت ادامه دارد. 

رنجبر با عنوان اینکه هرساله در شروع فصل بهار بازار گیاهان بهاری در روانسر رونق می‌گیرد، گفت: از همان شروع سال که گیاهان بهاری قابل برداشت هستند، بازارچه‌ای برای فروش و عرضه غذاها، نان‌ها و آش‌های بومی محلی و گیاهان بهاری در روانسر برپا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه سالهاست بازارچه غذا‌های بومی محلی روانسر به شکل منظم برپا می‌شود، سال گذشته در تقویم رویداد‌های گردشگری وزارت میراث فرهنگی کشور به ثبت رسید.

رنجبر با اظهار اینکه در این جشنواره از لوح ثبتی دو غذای ثبت ملی شده این منطقه نیز رونمایی می‌شود، گفت: «کلانه پیچک» و «نوک آو» دو غذای بومی محلی این منطقه هستند که سال گذشته به ثبت ملی رسیدند و در این جشنواره آئین رونمایی از لوح ثبتی آنها برگزار خواهد شد.

دراین جشنواره انواع آش‌ها، نان‌ها، شیرینی‌ها و خوراک‌های محلی منطقه اورامانات که در این فصل با استفاده از گیاهان بهاری پخت می‌شود، عرضه خواهد شد.

کلانه یا پیچک، سورانه، پاغازه یا غازیاخه، کنگر، گیلاخه و ... از جمله گیاهان بهاری منطقه هستند که خوراک‌ها، آش‌ها و نان‌های آن در این جشنواره عرضه می‌شود.


نظر شما