شناسهٔ خبر: 67500352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه :

۶ کرمانشاهی راهی المپیک پاریس می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از قطعی شدن حضور چهار ورزشکار و دو مربی کرمانشاهی در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک پاریس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، منوچهر حاتمی امروز _ چهارشنبه سیزدهم تیر _ در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور شش کرمانشاهی در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، اظهار کرد: چهار نفر از این افراد ورزشکار و دو نفر نیز مربی هستند.

وی افزود: در المپیک پاریس آرین سلیمی در رشته تکواندو تنها ورزشکار کرمانشاهی حاضر در این رقابت‌ها خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: در این رقابت‌ها، احسان امینی نیز به عنوان مربی به همراه تیم ملی کشتی آزاد کشورمان حضور پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ندا شهسواری یکی دیگر از ورزشکاران کرمانشاهی است که تاکنون دو دوره سابقه حضور در رقابت‌های المپیک را در کارنامه ورزشی دارد و برای المپیک پاریس نیز موفق به کسب سهمیه شد، اما به دلیل مهاجرتش به تهران به واسطه مسائل شغلی، در المپیک پاریس با نام استان تهران شرکت خواهد کرد.

حاتمی در ادامه به قطعی شدن حضور سه ورزشکار و یک مربی کرمانشاهی در رقابت‌های پارالمپیک پاریس نیز اشاره کرد و گفت: در این رقابت‌ها شهلا بهروزی راد در رشته پاراکانو قایقرانی، یاسین خسروی در رشته پرتاب وزنه و علی الفت نیا در رشته پرش طول حضور خواهند داشت.

وی افزود: عزت الله پرنیان نیز به عنوان مربی تیم ملی پارادوومیدانی ایران عازم رقابت‌های پارالمپیک پاریس می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان به حضور مسعود امامی در اردوهای تیم ملی والیبال نشسته ایران برای حضور رقابت‌های پارالمپیک پاریس هم اشاره کرد و گفت: اگر این ورزشکار کرمانشاهی نیز بتواند نظر مربیان تیم ملی والیبال نشسته را جلب کند، شاهد حضور او نیز در این رقابت‌ها خواهیم بود.

وی در ادامه در خصوص حمایت استان از مدال آوران المپیک پاریس نیز عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های مربوط پاداش‌های خوبی را برای مدال آوران این رقابت‌ها در نظر گرفته‌اند و ما نیز در استان در حد توان خود از ورزشکارانی که مدال آوری کنند حمایت خواهیم کرد.

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۵ تا ۲۱ مرداد در پاریس برگزار می‌شود.

در دوره قبل رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ به میزبانی توکیو ژاپن، شهلا بهروزی راد در رشته پاراکانو تنها ورزشکار کرمانشاهی حاضر در این رقابت‌ها بود که در جایگاه چهارم قرار گرفت.

نظر شما