شناسهٔ خبر: 66080601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم | نوای بندگی در حرم سیدالکریم طنین انداز شد/ اقامه نماز در شهرستانهای تهران

شهر ری - ایرنا - نماز عید سعید فطر در جوار بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام باحضور مردم مؤمن و ولایتمدار قبله تهران اقامه شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، نماز عید سعید فطر روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور  در جوار بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) باحضور مردم مؤمن و ولایتمدار قبله تهران اقامه شد .

اقامه نماز در شهرستانهای تهران 

نماز عید سعید فطر در تمامی شهرستانها،  شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان تهران همزمان با حصور مردم خدا جو و مومن  برگزار شد . 

شهرستان شهریار 

اقامه نماز با شکوه، وحدت آفرین و دشمن شکن عید سعید فطر در شهر شهریار به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی نوری امام جمعه شهرستان شهریار با حضور علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان شهریار ، سردار عزیزی فرمانده انتظامی غرب استان تهران، جمعی از مسئولین و مردم مومن و انقلابی شهر شهریار در مصلی بزرگ شهریار برگزار گردید.

امام جمعه شهرستان پردیس :عید فطر روز رها شدن از بندهای گناه و نا فرمانی است‌

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: عید فطر روز پاداش خوبان و مجازات بدان و رها شدن از بندهای گناه و نافرمانی است.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نمازعید سعید فطردرجمع نمازگزاران اظهار داشت: مطالبات همیشگی مردم شهرستان نیاز به عملکرد جهادی مسئولین دارد و در شهرستان مشکلات زیادی داریم که باید توسط مسئولان حل شود.
نمازبا شکوه عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام سید حسین حسینی ساعت ۷:۰۰ صبح آغاز و اقامه نماز رأس ساعت ۸ صبح به صورت متمرکز (حد فاصل بومهن و پردیس) در میدان امام رضا (علیه السلام) و با حضور مردم خداجو و مومن شهرهای پردیس و بومهن برگزار شد.

در آیین عبادی نماز عید فطر امسال، تلاوت آیات قرآن کریم، اجرای گروه سرود دختران  آسمانی  مکبران مسجد ، مناجات خوانی ، اجرای گروه تواشیح و همخوانی نور الشهدا، قرائت زیارت عاشورا، بیان احکام برگزار شد. 

شهرداری پردیس مطابق سال های گذشته وسیله نقلیه برای ایاب وذهاب نمازگزاران از مسیر فازهای جدید مسکن مهر پردیس از مساجد امام رضا ع در فاز هشت، میدان اخوان ثالث در فاز ۹ مسجد سجد المهدی در فاز پنج  و مسجد جامع پردیس در میدان امام  رضا در پردیس به طرف محل برگزاری نماز عید سعید فطر تامین کرد. 

شهرداری بومهن نیز در مسیرهای میدان یادگار امام رض ، مسجد حضرت ابوالفضل ع ، بلوار امام خمینی رض  مسجد صاحب الزمان عج، بلوار امام خمینی مسجد جامع اهل بیت ع، ابتدای خیابان لوران مسجد شهدای منا، روستای کرشت مسجد امام حسین ع وسیله نقلیه برای تردد رفت و برگشت نماز گزاران تامین کرد. 

نیروهای انتظامی و امدادی ، آتش نشانی،هلال احمرواورژانس در محل برگزاری نمازعید سعید فطر برای خدمات رسانی و امداد رسانی حضور فعال دارند.
موکب پذیرایی حضرت علی بن موسی الرضا ع و چند موکب دیگر میزبان نمازگزاران قبل و بعد از برگزاری نماز عید سعید فطر بودند.

 شهروندان مومن و خداجوی بخش جاجرود وشهرهای سعید آباد و خسرو آباد نماز عید سعید فطررا به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مومن قربانی در محل مدرسه شهدای غزه شهر سعید آباد ِ جاجرود برگزار کردند.

بهارستان

نماز عید سعید فطر با حضور عبداله نوحی فرماندار بهارستان، محمدرضا قیدر بخشدار بوستان، شماری از مسئولین شهرستان و هزاران نفر از نمازگزاران روزه دار در مصلی حضرت امام خمینی (ره) نسیم‌شهر شهرستان بهارستان اقامه شد.

فیروزکوه

صبح امروز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور، نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه و با حضور گسترده مردم مومن و ولایتمدار در مصلی نمازجمعه این شهرستان مسجد امام حسین (ع) اقامه شد.

رباط کریم

مردم موحد و مؤمن شهرستان رباط‌کریم روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور به شکرانه یک ماه روزه‌داری و بندگی خداوند متعال، نماز عید را با شکوه فراوان برگزار و از خداوند کریم، بهترین‌ها را مسألت کردند.

نماز عید سعید فطر به امامت حاج حجت الاسلام ترابی امام جمعه شهرستان رباط کریم اقامه شد.

امام جمعه رباط کریم در خطبه‌های نماز با شکوه عید سعید فطر اظهار داشت : عید سعید فطر عید عبادت و بندگی خدا، عید مبارزه با نفس و شهوات و عید تزکیه نفس و اصلاح قلب است.

وی اظهار  داشت: فلسفه عید سعید فطر این است که مؤمنین و مؤمنات در یک دوره یک ماهه تزکیه و خودسازی و تمرین معنویت توانسته‌اند گام‌های بلندی بردارند و خود را تا مرز متقین بالا بکشند. همه تلاش کنیم آنچه که در طول یک ماه رمضان به دست آورده‌ایم از دست ندهیم.

حجت الاسلام ترابی خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال بی سابقه‌ترین و باشکوه‌ترین راهپیمایی در ۴۵ سال گذشته بود، در روز جهانی قدس امسال مردم در سراسر جهان حتی در کشورهای غیر اسلامی به دفاع از قدس و غزه به خیابان‌ها آمدند و نشان دادند که انسانیت مرز نمی‌شناسد.

وی تاکید کرد: ترس و وحشت ناشی از پاسخ پشیمان کننده و سیلی سخت ایران وضع رژیم جعلی صهیونیستی را بحرانی‌تر کرده است‌. 

ورامین

امام جمعه موقت ورامین: دشمنان ایران اسلامی خانواده‌ها را هدف قرار داده اند

امام جمعه موقت ورامین گفت: دشمنان ایران اسلامی در راستای دشمنی خبیثانه خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی، خانواده و کیان آن را هدف قرار داده‌اند.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ورامین اظهار داشت: موضوع ازدواج آسان و زمینه سازی برای ازدواج جوانان یک وظیفه برای همه خصوصاً خانواده‌ها و بزرگترها است، کنار گذاشتن موانع زمینه ازدواج جوانان و واسطه گری در ازدواج یک عنایت الهی است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عیدسعید فطر ورامین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تلاش‌های دولت سیزدهم گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید نتیجه این تلاش‌ها بر سر سفره مردم مشاهده شود، البته برخی از مشکلات ریشه در عملکردهای گذشته دارد.

محمودی با اشاره به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در غزه گفت: موشک‌های این رژیم جعلی ملت فلسطین و غزه را هدف قرار داده‌اند، همان جنایاتی که در هشت سال دفاع مقدس علیه ملت ایران مرتکب شدند و آن همه جنایت رقم زدند را به طور وحشیانه تری در غزه مرتکب می‌شوند.

قرچک

امام جمعه قرچک: نتیجه یک ماه مجاهدت در جهاد اکبر پیروزی بزرگ برای مسلمانان است

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز عید فطر قرچک گفت: نتیجه یک ماه مجاهدت در جهاد اکبر و رسیدن به مقام تقوا یک پیروزی بزرگ برای مسلمانان است چرا که با شیطان بزرگ مبارزه کردیم و قدرت مبارزه با شیطان را پیدا کردیم.

وی اظهار داشت: این مقام بندگی و قدرت ترک گناه بزرگترین پیروزی برای انسان‌های باتقوا محسوب شده و موجب می‌گردد تا برای مقابله با شیاطین بیرونی و دشمنان قسم خورده اسلام قدرت کافی را به دست آوریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با پیروی از آرمان های الهی، قرآن و عترت عزت، امنیت، آزادی و استقلال از جانب خدای رحمان، نصیب بندگان می شود، یاری دین خدا یعنی قدر دانی از نعمت های بزرگ خداوند و این بر هر مسلمانی واجب است.

اسماعیلی یادآور شد: امروز دشمنان قسم خورده اسلام ، استکبار جهانی و رژیم جعلی اسرائیل مردم مظلوم غزه را مورد هجمه شدید خود قرار داده و هزاران زن و مرد، کودک و خردسال بیگناه را به خاک و خون می‌کشد و قطعا با حمایت قاطع تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان، مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه به پیروزی نهایی آنان ختم می‌شود.

دماوند

جایزه مومنین بخشیده شدن از گناهان و جلب رحمت و برکات الهی است

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز عید سعید فطر گفت: ثمره و فایده و هدف روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان به دست آوردن تقوا و جلب رضایت الهی است؛ امروز برای کسی عید است که خداوند روزه‌اش را پذیرفته و عبادت و نمازش را پسندیده باشد و هر روز که در آن معصیت و گناه انجام نشود عید است.

وی اظهار داشت: جایزه مومنین و مومنات بخشیده شدن و پاک شدن از گناهان و جلب رحمت و برکات الهی است.

خطیب نماز عید فطر دماوند خاطرنشان کرد: اگر اشکال یا فسادی در شهر و روستای ما هست باید آن را گزارش کنیم و مطالبه‌گری را رها نکنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم؛ مسئولین به تذکر مردم محتاجند و باید از انتقادها استقبال کنند.

این مسئول افزود: برای مردم شهیدپرور و مقاوم و مظلوم غزه دعا می‌کنیم خداوندا نصرت و پیروزی را شامل حال برادران و خواهران ما در فلسطین و غزه بفرما؛ ۳۳ هزار شهید و ۷۶ هزار مجروح و صد ها هزار آواره و بی‌خانمان ، نتیجه ظلم صهیونیست‌ها در ۶ ماه گذشته در غزه است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: دولت‌ها و ملت‌های مسلمان باید اسرائیل را تحریم کنند، این موجودات گرگ صفت فقط زبان زور می‌فهمند؛ لعنت خدا به مسئولین آمریکا و اروپا و برخی کشورهای اسلامی که این همه ستم به مردم غزه را می‌بینند اما ساکتند و دست روی دست گذاشته‌اند.

وی یادآور شد: مسلمانان وظیفه دارند پاره تن خود در فلسطین و غزه را حمایت کنند و تنها نگذارند.

ملارد

شکوه بندگی در اقامه نماز عید فطر

مردم مومن و روزه دار شهرستان ملارد به شکرانه یک ماه بندگی و راه‌یافتن به ضیافت الهی، شکوه بندگی را به جای آورده و در صفوف به هم پیوسته، نماز باشکوه عید سعید فطر را به امامت حجت الاسلام مهدی خوبانی امام جمعه این شهر اقامه کردند.

حجت الاسلام خوبانی در خطبه های این نماز باشکوه علاوه بر دعوت مردم به تقوی الهی، مسائل مربوط به پرداخت زکات فطریه را تشریح کرد.

اقامه نماز عید سعید فطر در شهرستان قدس


نماز عید سعید فطر در شهرستان قدس برگزار شد. 


 اقامه نماز عید سعید فطر در شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حمزه محمدی امام جمعه، با حضور وحید گلی‌کانی فرماندار قدس، سرهنگ موسوی فرمانده نیروی انتظامی، هادی حفیظی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت حضرت مهدی موعود(عج)، امیر عذیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، شهردار، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین، همچنین با حضور پرشور شهروندان در بلوار مصلی برگزار شد.  


 لازم به ذکر است شهروندان‌ ولایتمدار شهرستان قدس با حضور پرشور خود در نماز عید فطر امسال که شعار محوری آن عید بندگی و همبستگی است همبستگی و اتحاد خود را همانند گذشته به رخ دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کشیدند و ثابت کرده‌اند همواره همانند گذشته پای این نظام ایستاده‌اند.

شهرستان پاکدشت 

 شکوه حضور و عبادت نمازگزاران عید سعید فطر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) پاکدشت به امامت حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان.

‍ ‍.
اقامه‌نماز عید فطر در فشافویه

نماز وحدت بخش عید سعید فطر به شکرانه یک ماه بندگی در صفوفی به هم پیوسته در حسن آباد فشافویه همزمان با سراسر کشور برگزار گردید .

به گزارش ایرنا ؛ نماز باشکوه روز عید سعید فطر در شهر حسن آباد فشافویه شهرستان ری صبح روز چهارشنبه در مصلی شهر به امامت حجت الاسلام سید حسین امیری امام جمعه محترم منطقه و با حضور پرشور و معنوی نمازگزاران و مسئولین اقامه گردید . 

اهالی مؤمن و مسئولین بخش فشافویه بعد از یک ماه روزه‌داری در کنار یکدیگر با حضور در مصلی بزرگ شهر و در جوار مزار مطهر پنح شهید خوشنام دفاع مقدس به نماز ایستادند و به شکرانه سعادت یک ماه عبودیت و بندگی در شهرالرمضان به درگاه خداوند متعال سجده شکر به جای آوردند و بهترین ها را از ایزد منان مسئلت نمودند . 

 اقامه نماز عید سعید فطر در شهر قیامدشت


نماز عید سعید فطر با حصور مردم مومن و مسئولان شهری قیامدشت در مصلی این شهر برگزار شد . 

نظر شما