شناسهٔ خبر: 66072223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

امیرعبداللهیان: گفتگوهای مهمی در سوریه داشتم

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص رایزنی‌های خود در دمشق نوشت: روز گذشته در دمشق، رایزنی و گفت‌وگوی مهمی با آقایان بشار اسد رئیس جمهور، فیصل مقداد وزیر امور خارجه و همچنین مشاور امنیت ملی سوریه داشتم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص رایزنی‌های خود در دمشق نوشت: روز گذشته در دمشق، رایزنی و گفت‌وگوی مهمی با آقایان بشار اسد رئیس جمهور، فیصل مقداد وزیر امور خارجه و همچنین مشاور امنیت ملی سوریه داشتم.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گزارشی درباره دیدار‌های و رایزنی‌های روز گذشته خود در دمشق در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت:روز گذشته در دمشق، رایزنی و گفت‌وگوی مهمی با آقایان بشار اسد رئیس جمهور، فیصل مقداد وزیر امور خارجه و همچنین مشاور امنیت ملی سوریه داشتم.

وی افزود: علاوه بر بررسی تحولات منطقه‌ای و جهانی، به ویژه موضوع مهم فلسطین و غزه، توافقات روسای جمهور دو کشور بررسی و در نتیجه ابعاد گسترش مناسبات دوجانبه از جمله اقتصادی رضایتبخش و رو به جلو ارزیابی شد.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: در ادامه به همراه آقای فیصل مقداد ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را افتتاح و خدمات رسانی رسمی آن آغاز شد.

وزیر امور خارجه نوشت: همچنین به همراه همتایم با یک دیپلمات جوان وزارت خارجه سوریه که در جریان حمله تروریستی اخیر رژیم اسراییل به سفارت کشورمان در دمشق بشدت مجروح و متاسفانه یک پای خود را بر اثر اصابت موشک از دست داده در بیمارستان عیادت کردیم.

وی بیان داشت: دیدار با دیپلمات‌های کشورمان، نمایندگان نهاد‌های ایرانی و مستشاران نظامی ایرانی ضد‌تروریسم در دمشق و خانواده آنان در فرودگاه و محل سفارت که - علیرغم دشواری‌های محل ماموریت - سرشار از روحیه، تعهد و حس مسئولیت پذیری‌اند، بسیار غرورآفرین و افتخار‌آمیز بود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما