شناسهٔ خبر: 66071802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر ستاد امر به معروف دانشگاه‌های کردستان:

بومی گزینی یک آفت بزرگ برای دانشگاه است

سنندج_ مدیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر امور دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پرورشی و پژوهشی استان کردستان گفت: بومی‌گزینی یکی از آفت‌های بزرگ برای دانشجویان، از جمله دانشجویان کردستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی شکری ظهر سه شنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: بومی گزینی یکی از آفت‌های بزرگ برای دانشجویان، از جمله دانشجویان کردستان و خاصتاً دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

وی افزود: دانشگاه زمانی به معنای واقعی کلمه دانشگاه است که بومی گزینی در آن حذف شود و پذیرش دانشجو و استاد در آن بر اساس شایستگی باشد.

مدیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر امور دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پرورشی و پژوهشی استان کردستان با انتقاد از برخی رفتارهای ناهنجار در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: متأسفانه استعمال دخانیات در حال تبدیل به یک اپیدمی در میان دانشجویان و دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

شکری، مهاجرت پزشکان به خارج از کشور را یک چالش جدی برای کشور دانست و گفت: با این رویه شاید در سال‌های آتی مجبور شویم که دوباره از هند و بنگلادش پزشک وارد کنیم.

وی اذعان کرد: در بخش تزریقات برخی مراکز درمانی استان کردستان مسئله تفکیک جنسیتی رعایت نمی‌شود و نباید از این موضوع غافل شد.

در پایان احکام اعضای جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تقدیم آنان شد.

نظر شما