شناسهٔ خبر: 66063920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خرید تضمینی۶۰۰ تن گندم در هرمزگان؛ تاکنون

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: از ابتدای فصل برداشت (هشتم فروردین امسال) تاکنون، ۶۰۰ تن گندم از کشاورزان هرمزگان به صورت تضمینی خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

خرید تضمینی۶۰۰ تن گندم در هرمزگان؛ تاکنون


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، محمد رضا ماندگاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون چهار مرکز خرید تضمینی گندم در هرمزگان فعال است، افزود: شبکه تعاون روستایی امسال آمادگی لازم برای خرید حجم بالای گندم مازاد کشاورزان را دارد و در مجموع ۱۱ مرکز خرید آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند.
وی گفت: از این میزان خرید تاکنون ۳۸۰ تن به سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان حمل شده است.
ماندگاری افزود: همه مراحل خرید طبق دستورالعمل‌ها و با دقت کامل صورت می‌گیرد و مراکز هیچ مشکل یا کمبودی برای تحویل محصول کشاورزان ندارند.
رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: برداشت و خرید گندم از برخی شهرستان‌های استان توسط تشکل‌های تحت پوشش به عنوان مباشر اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی آغاز شده است.
وی افزود:امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم ۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

بیشتربخوانید: آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
کشت گندم در هرمزگان از ۱۵ آبان تا ۱۵ بهمن ادامه دارد و برداشت این محصول نیز امسال از هشتم فروردین با حضور وزیر جهادکشاورزی در استان آغاز شده و تا نیمه خرداد ادامه دارد.
سطح زیرکشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی امسال بیش از ۷۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.

نظر شما