شناسهٔ خبر: 66046496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پهلودهی نخستین کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی

نخستین کشتی کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۳ حامل ۴۳ هزار و ۲۵۱ تُن روغن خوراکی در اسکله ۲۱ بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

صاحب‌خبر -

پهلودهی کشتی حامل ۴۴۳ تُن روغن نباتی در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس، معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تاکنون ۴۴۳ تن از روغن‌های این کشتی تخلیه شده که در مخازن روغن نباتی بندر شهید رجایی نگه‌داری می‌شود.

روح‌الله شاعلیا افزود: این کشتی ۱۴ فروردین وارد لنگر گاه بندرعباس شد و کارتخلیه روغن‌ها از کشتی از ۱۸ فرودین آغاز شده و تا یک هفته آینده به اتمام می‌رسد.

بیشتر بخوانید: جابجایی ۹۸ میلیون تُن کالا در بنادر هرمزگان

سال گذشته (۱۴۰۲) یک میلیون و ۱۹۸هزار و ۷۷۸ تُن انواع کالای اساسی اعم از روغن خوراکی، غلات، کود‌های شیمیایی و نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۲ تُن گندم و ۲۵۶هزار و ۳۴۸ تُن روغن بود.

در مجموع سال گذشته ۲۷ فروند کشتی کالای اساسی حامل گندم، روغن، برنج، ذرت، شکر، جو، خمیر کاغذ و کود شیمیایی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور است که در حال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن دارد.

نظر شما