شناسهٔ خبر: 66037204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۱۷ درصدی جمعیت جمعیت حیات وحش در آذربایجان‌غربی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ۶ هزار راس از انواع حیات وحش اعم از قوچ و میش، کل و بز و سایر چهارپایان در استان سرشماری شده که ۱۷ درصد نسبت به سرشماری پیشین افزایش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    دکتر سعید شهند   با بیان اینکه این جانوران در زیستگاه های مناطق تحت مدیریت استان سکونت دارند و مشکلی از نظر بیماری ندارند، افزود: ۵۶ گونه پستاندار وحشی و ۳۱۰ گونه پرنده و ۵۸ گونه پرنده در زیستگاههای آذربایجان غربی زیست می کنند که تا کنون بیماری در بین حیات وحش و یا تلفات و رفتار غیر طبیعی گزارش نشده است.

 

وی درباره باغ وحش ارومیه بیان کرد : وضعیت فعلی این باغ وحش  مورد تایید اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیست  و با استاندارد های تعریف شده فاصله دارد و  در این راستا اخطاریه های زیست محیطی صادر شده و می بایست ضوابط تعیین شده در این باغ وحش رعایت گردد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: در سال گذشته سه هزار و ۲۸۳ استعلام از دستگاههای متولی دریافت کردیم که در حوزه احداث و بهره برداری واحد های صنعتی بود که ۲هزار و ۱۵۸ استعلام مورد موافقت بود و ۱۵۶ استعلام به دلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی با عدم موافقت همراه بود.

 

شهند با اشاره به اینکه ۱۸۶ موافقت در زمینه بهره برداری از واحدها و ۲۲مورد نیز عدم موافقت صادر شد، اظهار کرد: دلیل عدم موافقت موضوع تصفیه خانه فاضلاب در برخی واحد ها به عنوان علت اصلی بوده و دومین موضوع بحث فضای سبز و سومین مورد نصب سیستم پایش آنلاین در واحد های بزرگ بود که جزو الزامات است تا پروانه بهره برداری صادر شود.

نظر شما