شناسهٔ خبر: 66030734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲ دستگاه خودروی سرقتی در زنجان کشف شد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی زنجان گفت: ۱۲ دستگاه خودرو سرقتی در این شهرستان با اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور " زاجرات "کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود مرسلی روز یکشنبه با بیان این خبر، افزود: طرح ۷۲ ساعته زاجرات در مناطق مختلف شهرستان زنجان به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح ۲ نفر سارق دستگیر شدند و ۱۲ دستگاه خودروی سرقتی کشف شد.

سرهنگ مرسلی اظهار داشت: در این راستا با احراز هویت مالباختگان خودروهای کشف شده تحویل آنها شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از مالکین وسایط نقلیه خواست تا اتومبیل خود را به لوازم ایمنی ضد سرقت مانند سیستم دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده از سرقت مجهز کنند.

کشف بیش از ۴۷ هزار نخ سیگارت قاچاق از اتوبوس مسافربری

فرمانده انتظامی شهرستان طارم گفت: در پی توقیف یک دستگاه اتوبوس مسافربری ۴۷ هزار و ۲۰۰ نخ سیگارت خارجی قاچاق از این خودرو کشف و ضبط شد.

سرهنگ قاسمی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با اشراف پیرامونی خود از تردد بار قاچاق در اتوبان زنجان - قزوین مطلع شدند.

وی افزود: با اعزام ماموران به محور مذکور یک دستگاه اتوبوس مسافربری جهت بررسی بیشتر متوقف شد که در بازرسی از کابین بار این اتوبوس تعداد ۴۷ هزار و ۲۰۰ نخ سیگارت خارجی قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طارم تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی این تعداد سیگار خارجی را بالغ بر ۲ میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص پرونده تعزیراتی تشکیل و به مقام قضایی ارسال شد.

دستگیری باند رسید ساز جعلی در زنجان

رئیس پلیس فتا انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی با شگرد رسید ساز جعلی خبر داد.
سرهنگ "سید احمد موسوی" در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان خدابنده مشخص شد، شخص یا اشخاصی با ارائه رسید جعلی در قبال خرید کالا اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان خدابنده قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی از طریق سایت دیوار اقدام به درج آگهی فروش کالا کرده و شخصی به عنوان خریدار با برقراری تماس تلفنی پس از دریافت شماره کارت شاکی با ادعای واریز اینترنتی هزینه کالا اقدام به ارائه رسید پرداخت بانکی می کند، در ادامه مالباخته پس از ارسال جنس فروخته شده و بررسی حساب بانکی خود متوجه می شود هیچ‌گونه وجهی به حساب بانکی واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است.
این مقام انتظامی استان گفت: با انجام تحقیقات تکمیلی سایر مالباختگان شناسائی و با اخذ دستور قضایی سه نفر متهم به هویت‌های معلوم در استان‌های همجوار شناسائی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.
وی یادآور شد: متهمین در بازجویی های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند ولی با بررسی های فنی و تخصصی انجام شده به کلاهبرداری از افراد با این شگرد در استان های مختلف اعتراف کردند و با دستور قضائی روانه زندان شدند.
سرهنگ موسوی با بیان اینکه متهمان با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی توانسته بودند از ۳۳۰ نفر در سراسر کشور به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کنند، تصریح کرد: با هوشیاری کارآگاهان پلیس فتا تعداد ۱۸ فقره مهر و فاکتور جعلی،چهار دستگاه گوشی همراه و تعداد زیادی سیم کارت از متهمان کشف شد.
رئیس پلیس فتا انتظامی استان زنجان با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به فعال‌سازی پیامک حساب بانکی خود اقدام کنند ، خاطر نشان کرد : کاربران و صاحبان صنوف قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا حتما از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شوند و صرفا به رسیدهای پرداخت ارسالی از طریق شبکه های اجتماعی اکتفا نکنند.

نظر شما