شناسهٔ خبر: 66027582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بارش‌های قابل توجهی در راه زنجان

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با تقویت سامانه بارشی مستقر در زنجان بارش های قابل توجهی طی چهارشنبه هفته جاری، برای اغلب مناطق مختلف استان پیش بینی شد.

صاحب‌خبر -

الهام نجفی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی امروز آسمان استان قسمتی ابری تا ابری است که در برخی مناطق با رگبار باران و رعد و برق همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین در ساعاتی از امروز سرعت وزش باد به طور لحظه ای به حد نسبتا شدید خواهد رسید و تا روز سه شنبه در برخی مناطق استان انتظار رگبار باران و رعد و برق وجود دارد.

نجفی با بیان اینکه بارش ها و رگبار باران و رعد و برق تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت، افزود: طی این روزها سرعت وزش باد به طور لحظه ای به حد نسبتا شدید می رسد که با توجه به این شرایط جوی هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان صادر شده است.

وی اظهار داشت: روز چهارشنبه آبگرفتگی، لغزندگی معابر، سیلابی شدن و طغیان رودخانه ها و مسیل ها دور از انتظار نیست و بر همین اساس توصیه می شود هم استانی ها از اتراق در بستر و حاشیه رودخانه ها و انجام فعالیت های کوهنوردی اجتناب کنند.

نجفی با بیان اینکه دمای هوا طی روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت،‌ گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت بدون تغییر است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هفت و ۲۳ درجه، ابهر هفت و ۲۴، خرمدره ۹ و ۲۱ درجه، آب‌بر ۱۰ و ۲۵ درجه، قیدار هشت و ۱۹ درجه، سلطانیه پنج و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

نظر شما