شناسهٔ خبر: 67758139 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر:

شورا نباید فرصت مجادله‌های سیاسی باشد

سیدمیثاق اختر

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با انتقاد از ایجاد حواشی در صحن علنی شورا توسط اعضا و شهرداری در رسانه‌ها، گفت: اعضای شورا و شهرداری را به همدلی و همکاری دعوت می کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد آخوندی در دویست و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری گفت: روز گذشته مجموعه ورزشی قائم در اختیار شهروندان قرار گرفت. دوستان ما در شهرداری وظیفه دارند که تلاش کنند پروژه‌های نیمه کاره را به نتیجه برسانند. وظیفه ما نوکری مردم است و می‌توانیم طعنه بزنیم و متلک بگوییم و وقت شریف مردم را به بیانیه خواندن اختصاص دهیم؛ اما شهرداری باید به کار مردم بپردازد چراکه ۳۷۹ روز وقت دارد.

وی ادامه داد: من برای خودم متأسفم. مردم از بیرون نگاه می کنند و با ما تماس می گیرند که ما شما را انتخاب کردیم که علیه یکدیگر با هم صحبت کنید؟ چرا رسانه‌های شهرداری علیه اعضا صحبت می کنند و چرا اعضای شورا علیه هم حرف می‌زنند؟ آیا ما می‌توانیم پاسخگوی خون شهدا باشیم؟

عضو شورای شهر تهران افزود: شورا نباید فرصت مجادله‌های سیاسی باشد. انتهای این اتفاقات کجاست؟ آیا آمدیم روی همدیگر را کم کنیم یا آمده‌ایم کار کنیم؟ آیا نمی‌توانیم در جلسات هم اندیشی مسائل را برطرف کنیم؟ مردم به ما می‌گویند با رأی ما چه کار می‌کنید؟

وی تأکید کرد: من همه برادران و خواهران در شورا و شهرداری را به همدلی و همکاری دعوت می‌کنم. ما نمی توانیم فردا پاسخگو باشیم. برای هر متلکی در قالب شعر و نثر و بیانیه باید پاسخ بدهیم. من همه را به استفاده از فرصت‌های باقی مانده دعوت می کنم. مشکلات ما لاینحل نیست. اگر عضوی از شورا صحبت می کند شما اجازه ندارید در رسانه پاسخ دهید. اگر شهرداری هم کاری می‌کند نباید چیزی بگوییم که تیتر یک اینترنشنال باشد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ما در حوادث روزگار باید به بزرگانی همچون آقای چمران تأسی کنیم، افزود: تا کی می خواهیم به این وضعیت ادامه دهیم؟ در پایان دوره سه ساله باید عملکرد شهرداری و شورا را بررسی کنیم و وقتی مجادله می شود شهرداری فرصت پیدا می کند از مجادلات و شکاف استفاده و از پاسخگویی فرار کند. باید عملکرد بنده بررسی شود که تا چه اندازه در انجام وظایف و ارائه طرح و لایحه نقش داشته‌ام تا مردم ببینند تا چه اندازه موفق بوده‌ایم.

جعفر شربیانی نیز در دویست و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در ادامه صحبت‌های محمد آخوندی گفت: قطعا این صحبت ها قابل قبول است و ما هم اتفاقا آن را قبول داریم و همانطور که گفته شد زمان کمی به عمر این دوره از مدیریت شهری باقی مانده است.

وی افزود: ما سه سال از عمر مدیریت شهری را پشت سر گذاشته‌ایم سه سالی که شاهد عدم پاسخگویی شهرداری و عدم پذیرش نظارت شورا و شهرداری بوده ایم. سه سالی که شاهد لجاجت شهرداری تهران بوده ایم.

این عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: تک تک منتقدین اگر موضوعی را مطرح می کنند موضوعات خصوصی نیست و اگر این چنین است شهرداری بگوید تا ما نیز مطلع شویم و جوری صحبت نشود که منتقدین را غیرانقلابی جلوه دهیم.

شربیانی تاکید کرد: نباید به گونه ای عمل کرد که صدای منتقدین را خفه کنیم به طوری که در این سه سال این اتفاق صورت گرفته است و اتفاق خوبی نبوده است. ما مواردی را داریم که اگر بخواهیم به آنها بپردازیم شرایط بدتر خواهد شد اما بنایی به پرداختن به آن نداریم.

وی به موضوع پسماند اشاره کرد و گفت: طی این دوره از مدیریت شهری سه الی چهار مدیرعامل در سازمان پسماند تغییر پیدا کرده است و مردم نسبت به فرایند جمع آوری پسماند گلایه دارند و وضعیت رفت و روب در پایتخت مطلوب نیست.

شربیانی تاکید کرد: هم اینک نیز شهرداری تهران اپلیکیشنی برای موضوع جمع آوری پسماند از درب منازل اجرا کرده است که خروجی این طرح نیز رضایت مند نبوده است و اگر چه شهرداری تهران در قالب طرحی پیمان کاران را برای جمع آوری زباله های ادغام کرده؛ اما همانطور که گفته شد،جمع آوری و رفت و روب مطلوب پایتخت نیست و انتظار می رود که شهرداری تهران گزارشی را از اقدامات خود در این حوزه به شورا ارائه کند؛ البته اگر این تذکر به تذکرات قبلی دچار نشود و پاسخ ما را ندهند.

وی افزود: تذکر بعدی من مربوط می شود به عدم بهره برداری از مجموعه ایوان ری در شهرستان ری که در دوره پنجم نیز بنده نسبت به این موضوع انتقاد داشتم. اما با گذشت سه سال هنوز این مجموعه به بهره برداری کامل نرسیده است. پیش از این نیز حدود دو ماه پیش بنده تذکری را در ارتباط با عدم بهره برداری این مجموعه دادم و درحالی که صدا از سنگ درآمد اما صدایی از شهرداری درنیامد.

به گزارش ایسنا، مهدی اقراریان نیز در جریان دویست و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به بیانات رهبر حکیم انقلاب در خصوص گروه‌های سیاسی اشاره کرد و در ادامه افزود: یک سخن با شهروندان تهرانی، خاصه جوانان عزیز و نسل جدید دارم. حیات گروه‌های سیاسی رادیکال و ستیزه جو که از آنها با عناوین گوناگونی نام برده می‌شود؛ اما علاقه مند نیستم در صحن شورا نامی از آنها ببرم؛ در ایجاد دوقطبی‌های کاذب است. دو قطبی اصولگرا و اصلاح طلب از آنهاست تا ناکارآمدی خود را پشت دعواهای سیاسی پنهان کنند و از پاسخگویی عملکرد غیرشفاف که عملکردی قبیله سالارانه، مبنی بر سه گانه فامیل بازی، برچسب زنی و پرونده سازی است؛ فرار کنند. 

اقراریان تاکید کرد: پایان سیاسی این ‌گروه کوچک اما پرمدعا در وحدت و همدلی همه شهروندان تهرانی با وجود تفاوت های فرهنگی و سیاسی، نزدیک است. امروز آغازی است بر پایان این گروه کوچک و پر اشتباه که به دنبال مصادره پرچم انقلابی گری است. 

وی ادامه داد: نکته پایانی اینکه جریان اصیل انقلاب مبتنی بر عقلانیت انقلابی، تا پایان می ماند و آینده را خواهد ساخت. شهروندان عزیز تهرانی بدانند آنها تا آخر نمی مانند. 

انتهای پیام

نظر شما