شناسهٔ خبر: 66008656 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

روزه داران پس از خوردن افطار و سحری حتما مسواک بزنند

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: برای رفع بوی بد دهان پس از خوردن افطاری و سحری حتما مسواک بزنید. رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: برای رفع بوی بد دهان پس از خوردن افطاری و سحری حتما مسواک بزنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین در خصوص ضرورت زدن مسواک در ماه مبارک رمضان اظهارداشت: روزه‌داری طولانی ‌مدت و مصرف نکردن مایعات در ماه رمضان و در طول روز باعث بوی بد دهان می‌شود لذا به افراد روزه دار تاکید می شود در این ماه پس از صرف وعده سحر و افطار حتما دندان‌ها را مسواك بزنند و از نخ دندان هم استفاده کنند زیرا شُست‌ و شوی دهان با آب خالی به تنهایی نمی تواند پلاک میکروبی را از سطح دندان بردارد.
  
ماندن مواد غذایی بین دندان ها، عامل تولید اسید  

این دندانپزشک بیان کرد: مواد غذایی که بین دندان ها می ماند، تولید اسید می کند و باعث پوسیدگی بین دندانی و ایجاد بوی بد دهان در طول روز می شود.

وی تصریح کرد: توصیه می کنیم در طول روز با آب ساده، دهان شستشو شود، به طوری که آب بلعیده نشود.  

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین یادآورشد: رعایت نکات مهم در مراقبت خوب از دهان و دندان در ماه رمضان، مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و غرغره کردن بعد از افطار و سحر مورد تاکید است و هنگام مسواک زدن نیز لازم است مسواک را روی زبان نیز کشید تا باقیمانده موادغذایی بطور کامل از روی زبان پاک شود.  

روزه داران پس از خوردن افطار و سحری حتما مسواک بزنند

مهرعلیان با اشاره به اینکه در ماه رمضان مصرف پنیر نیز توصیه می شود گفت: پنیر دارای فسفات بسیار است و فسفات باعث افزایش و تولید بزاق دهان می شود، در نتیجه از خشکی دهان در هنگام روزه داری جلوگیری می‌کند. 

وی اظهارداشت: پنیر سرشار از کلسیم مورد نیاز دندان و بدن است. 

نوشیدن همزمان آب سرد و گرم، باعث پوسیدگی  دندان می شود 
 
رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در ادامه گفت: افراد روزه دار توجه داشته باشند که هنگام افطار و سحر، آب سرد و گرم را همزمان مصرف نکنند؛ زیرا این کار بسیار برای بهداشت دندان مضر است و باعث پوسیدگی  دندان می‌شود.
  
مهرعلیان گفت: نوشیدن مقدار زیاد آب در ماه رمضان، توصیه متخصصان است و هنگام سحر نیز باید دو تا سه لیوان آب نوشید؛ زیرا نوشیدن آب، طی ساعات روز، خشکی دهان را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما