شناسهٔ خبر: 65987377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۵ هزار مسافر در پویش چشم به راهیم بوشهر شرکت کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۱۵ هزار مسافر نوروزی در پویش چشم به راهیم استان در ۱۸ روز شرکت کردند.

صاحب‌خبر -
۱۵ هزار مسافر در پویش چشم به راهیم بوشهر شرکت کردند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ عبدالکریم اخترشناس افزود: این پویش که برای سومین متوالی سال در استان برگزار شد، در کاهش تصادفات تأثیر‌گذار بود و عملکرد موفقی را برجا گذاشت.
وی با اشاره به اینکه کاهش سوانح رانندگی در جاده‌ها از طریق اقدامات آموزشی و فرهنگی از اهداف این پویش بود، اضافه کرد: همچنین اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی در ایام نوروز از دیگر اهداف پویش چشم به راهیم بود که با استقبال کاربران جاده‌ای مواجه شد.
اخترشناس استمرار این طرح و اقدامات فرهنگی را برای کاهش تصادفات مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: با وجود افزایش ۵ درصدی تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی استان در طرح نوروزی، خوشبختانه فوتی تصادفات جاده‌ای ۷۶ درصد و مجروحان ۴ درصد کاهش داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‎ای بوشهر همچنین از فعالیت ۳۰۰ راهدار و ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در راه‌های استان طی ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: در این مدت هزار و ۵۰ تماس با مرکز مدیریت راه‌های استان برقرار شد که نسبت به سال قبل ۸ درصد افزایش داشت.
 
اخترشناس گفت: ایستگاه مرکزی پویش چشم به راهیم در محور برازجان- بوشهر (بزرگراه خلیج فارس) برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع این پویش برای ترغیب رانندگان جهت استراحت در سفر‌های طولانی ادامه داد: آموزش رانندگی صحیح، غرفه‌های نقاشی کودکان، پذیرایی افطاری ساده، عزاداری سنتی بوشهر در قالب شروه، سنج و دمام، موسیقی محلی، نمایش‌های مفرح و بیان احکام شرعی از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در پویش چشم به راهیم بوشهر بود.

احمدی اظهار داشت: از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات این پویش، تولید ۳۰ برنامه رادیو و تلویزیونی از محل پویش، انتشار ۲۴ کلیپ آموزشی در فضای مجازی، حضور مهمانانی از سازمان راهداری کشور و استان، کاشت نهال در مجاورت محل برگزاری پویش بود.

نظر شما