شناسهٔ خبر: 65984376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انجام بیش از دو هزار مأموریت اورژانسی در ایام نوروز

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دو هزار و ۸۱۹ مأموریت اورژانسی در ایام نوروز امسال در استان بوشهر انجام شد.

صاحب‌خبر -

انجام بیش از دو هزار مأموریت اورژانسی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دکتر سید حسین موسوی از افزایش دو درصدی مأموریت‌های تصادفی جاده‌ای در ایام نوروز امسال نسبت به پارسال خبر داد و افزود: ۸۷۸ مأموریت ترافیکی و هزار و ۹۴۱ مأموریت غیر ترافیکی در ایام نوروز انجام شده است.

وی اظهار داشت: آمار فوتی‌های تصادفی نسبت به سال قبل تغییری نداشته، آمار‌ها نشان می‌دهند؛ در جاده‌ها ۳ نفر و دو نفر در شهر در اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند.

موسوی در خصوص ارائه خدمات در ایستگاه‌های سلامت اورژانس در سطح استان گفت: در آغاز بهار و طرح امداد نوروزی امسال، کارشناسان فوریت‌های پزشکی در ایستگاه‌های سلامت با انجام ۹۱۶ مأموریت، در مناطق پر تردد به مسافران خدمات درمانی ارائه دادند.

وی اظهار داشت: کارشناسان اورژانس استان در این مدت به هزار و ۴۶۶ مأموریت در شهر و هزار و ۳۵۳ مأموریت در جاده اعزام و خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه دادند.
موسوی افزود: طرح امداد نوروزی سال ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین سال جاری ادامه داشت و تیم‌های پزشکی اورژانس با آماده باش و استقرار در کنار جاده امداد رسانی کردند.

وی گفت: همچنین در این ایام اورژانس هوایی، موتور آمبولانس و اتوبوس آمبولانس نیز برای ارائه خدمات به هم‌وطنان در حال آماده باش قرار داشتند و خدمات با ارزشی ارائه دادند.

موسوی اظهار داشت: در این نوروز از موتورلانس به عنوان کد پیش رو در ساعات اوج ترافیک جهت به حداقل رساندن زمان خدمات به بیماران و مصدومین استفاده شد.
وی گفت: اورژانس هوایی در این ایام با انجام ۵ مأموریت حساس؛ علی‌الخصوص انتقال اعضای پیوندی خوش درخشید.

نظر شما