شناسهٔ خبر: 65983037 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۲۹۰ هزار مأموریت اورژانسی در تعطیلات نوروزی

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت:­ در تعطیلات نوروزی­­ اورژانس ۱۱۵ کشور بیش از ۲۹۰ هزار مأموریت انجام داده است.

صاحب‌خبر -
۲۹۰ هزار مأموریت اورژانسی در تعطیلات نوروزی
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­جعفر میعادفر افزود: در ایام تعطیلات نوروزی ۹۴۹ هزار و ۵۰ نفر با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل کردند که منجر به انجام بیش از ۲۹۰ هزار مأموریت با تلاش کارشناسان اورژانس کشور شده است.
وی گفت: در این بازه زمانی ۵۰ هزار و ۸۹۲ مورد از مأموریت‌ها­ به علت سوانح ترافیکی انجام شده و بیش از ۲۳۹ هزار مورد نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.
مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ با اشاره به مراجعه بیش از ۴ میلیون و ۲۷۶ هزار نفر به اورژانس مراکز درمانی در تعطیلات نوروزی تصریح کرد: در این مدت ۷۴۱ هزار و ۸۶۵ نفر نیز در بخش‌های مختلف بستری و درمان شده‌اند.
وی گفت: انجام اعمال جراحی در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به پارسال ۲ درصد افزایش داشته و بالغ بر ۵۴ هزار مورد عمل جراحی اورژانسی و بیش از ۱۰۹ هزار عمل جراحی غیراورژانسی نیز در تعطیلات انجام شده است.
میعادفر با اشاره به انتقال ۱۲۲ هزار و ۶۰۸ مصدوم به بیمارستان‌ها در طی تعطیلات نوروزی اضافه کرد: ۳۸ هزار و ۲۰۹ مصدوم سوانح ترافیکی و ۸۴ هزار و ۳۹۹ مصدوم سوانح غیرترافیکی به مراکز درمانی منتقل شدند که تعداد کل مصدومان از پارسال ۸ درصد کاهش داشته است. اورژانس هوایی در این مدت ۱۹۳ بیمار را نیز به مراکز درمانی منتقل کرده که این آمار از سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: در این مدت ۳۲۸ خانم باردار در حین انتقال به مراکز درمانی در آمبولانس‌ها زایمان کرده‌اند. همچنین ۱۱۸ نفر از هموطنان با اقدام بموقع کارشناسان اورژانس از طریق احیای قلبی و ریوی، به زندگی بازگشته‌اند.
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی در ایام نوروزی به ۳ هزار و ۵۳۴ نفر از اتباع خارجی نیز خدمات درمانی ارائه کرده است.

نظر شما