شناسهٔ خبر: 65845663 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انجام ۱۰۳ هزار عمل جراحی از ابتدای طرح سلامت نوروزی

بنابر اعلام مرکز هدایت عملیات وزارت بهداشت، از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا پایان روز چهارم فروردین، ۳۸۷ هزار و ۵۴۳ نفر در مراکز درمانی بستری شده و ۱۰۲ هزار و ۷۰۳ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -
//** انجام ۱۰۳ هزار عمل جراحی از ابتدای طرح سلامت نوروزی
بنابر اعلام مرکز هدایت عملیات وزارت بهداشت به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا پایان روز چهارم فروردین، ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۷۵ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد ۳۸۷ هزار و ۵۴۳ نفر بستری شده و ۱۰۲ هزار و ۷۰۳ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.
 
در این بازه زمانی، تروما با ۱۰۴ هزار و ۴۴۱ و موارد گوارشی با ۹۳ هزار و ۷۲۳ مورد بیشترین علل مراجعه به اورژانس‌ها بوده است، همچنین ۴۸۰ نفر به دلیل سکته مغزی و قلبی با کد ویژه به مراکز درمانی منقل شده اند که ۱۶۹ مورد مربوط به سکته قلبی و ۳۱۱ مورد مربوط به سکته مغزی بوده است.
 
همچنین مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در پایانه‌های مرزی ۲۴۵ هزار و ۷۸۵ مورد غربالگری انجام داده اند که یک هزار و ۷۸ مورد تست کرونا، ۲۴۷ مورد تست مالاریا و ۱۰۵ مورد تست سل انجام و به ۸۳ نفر واکسن سرخک و یک هزار و ۸۶ نفر واکسن فلج اطفال تزریق شده است.
 
در بازه زمان ۲۵ اسفند تا ۴ فروردین ۳۶ هزار و ۷۹۹ واحد اهدای خون انجام و ۲ هزار و ۴۹۱ واحد خون برای تامین نیاز مراکز درمانی ارسال شده است.

نظر شما