شناسهٔ خبر: 65978400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

حمله تروریستی به سه مقر سپاه در راسک و چابهار+ فیلم/ گروهک جیش الظلم مسئولیت حمله را بر عهده گرفت/ پایان درگیری‌ها با هلاکت ۱۵ تروریست

بنا بر اطلاعات موجود، سه عملیات تروریستی همزمان در کلانتری ۱۱ چابهار، سپاه چابهار و سپاه شهرستان راسک انجام شده است.

صاحب‌خبر -

حمله تروریستی به سه مقر سپاه در راسک و چابهار+ فیلم/ گروهک جیش الظلم مسئولیت حمله را برعهده گرفت

تابناک: معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار صورت گرفت.

۱۵ تروریست در عملیات تروریستی راسک و چابهار به هلاکت رسیدند
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۱۱:۵۹

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: با کشته شدن ۳ تن دیگر از تروریست های مسلح، شمار تروریست‌های به هلاکت رسیده به ۱۵ تن افزایش یافت.

سردار محمد پاکپور امروز پنجشنبه در سفر به چابهار افزود: درگیری ها در راسک به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین در درگیری های شب گذشته، پنج تن از نیروهای نظامی به شهادت رسیده اند.

پاکستان حملات تروریستی در ایران را محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۱۱:۳۷

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، حملات تروریستی در چابهار و راسک را به شدت محکوم کرد و ضمن همبستگی با جمهوری اسلامی ایران، گفت: اسلام‌آباد مصمم به همکاری با تهران برای مقابله با تهدید تروریسم است.

 خانم ممتاز زهرا امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد در واکنش به حملات گروهگ تروریستی جیش الظلم در شهرستان‌های چابهار و راسک، گفت: پاکستان هرگونه اقدام تروریستی در کشور همسایه خود ایران را قویا محکوم می‌کند.

وی افزود: ما به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم و در این لحظات دشوار همبستگی خود را با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌کنیم.

ممتاز زهرا تاکید کرد: پاکستان در صورت هرگونه درخواست از سوی ایران آماده هر نوع حمایت و پشتیبانی است و اسلام‌آباد مصمم به همکاری با تهران برای راهکار مشترک علیه تهدید تروریسم است.

شهادت جانشین کلانتری ۱۱ چابهار
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۰۳:۲۸
ستوان کریمی از ماموران کلانتری ۱۱ چابهار، دومین شهید حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به این کلانتری است که پس از «عباس میر» جانشین این کلانتری به شهادت رسید.
 
عملیات گروهک تروریستی علیه این کلانتری با مجاهدت نیروهای کلانتری با شکست مواجه شد و تعدادی از تروریست ها هم کشته شدند. 
معاون امنیتی وزیر کشور: حمله تروریستی در چابهار و راسک تمام شد 
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۰۳:۲۷
معاون امنیتی وزیر کشور: حمله تروریستی در چابهار و راسک پایان یافت.
 
میراحمدی: تروریست‌ها همزمان به مقر انتظامی دریابانی و مقر سپاه در راسک حمله کردند؛ ضمن اینکه در مسیر اعزامی نیروهای کمکی هم کمین‌گذاری شده بود تا از اعزام نیروها برای کمک‌رسانی جلوگیری کنند.
 
در راسک تروریست‌ها با مقاومت رزمندگان موفق به ورود مقر سپاه نشدند و یک تن از آن‌ها هم کشته شد. درگیری‌ها ادامه دارد؛ البته نیروهای تروریست هم محاصره هستند.
 
در چابهار نیز درگیری‌ها ادامه دارد و با مقاومت رزمندگان ما در دریابانی و سایر نیروها، یک تن از تروریست‌ها کشته و تعدادی هم زخمی شده‌اند.
 
گفتنی است، سه تن از رزمنده‌های ما نیز به شهادت رسیدند. درگیری ها ادامه دارد اما اوضاع تحت کنترل است و تروریست‌ها در محاصره هستند.

علیرضا مرحمتی اظهار کرد: بامداد امروز حمله تروریستی به مقر نظامی راسک و چابهار صورت گرفت.

mp4 تعداد بازدید : 16177
<div id="video-display-embed-code_1798384" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1230178/1798384?width=400&height=300"></script></div>

وی از شکست تروریست‌ها در ورود به مقر سپاه در راسک خبر داد و افزود: تروریست‌ها در شهرستان راسک طی حمله مسلحانه، قصد داشتند وارد مقر سپاه شوند که با تبادل آتش نظامیان، ناموفق بودند اما درگیری در این منطقه همچنان ادامه دارد.

mp4 تعداد بازدید : 16176
<div id="video-display-embed-code_1798385" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1230178/1798385?width=400&height=300"></script></div>

بنا بر اطلاعات موجود، سه عملیات تروریستی همزمان در کلانتری ۱۱ چابهار، سپاه چابهار و سپاه شهرستان راسک انجام شده است.

گزارش‌های اولیه حاکی از کشته شدن دو تروریست در حمله به سپاه راسک است.

mp4 تعداد بازدید : 16182
<div id="video-display-embed-code_1798386" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1230178/1798386?width=400&height=300"></script></div>

گروهک جیش الظلم در بیانیه‌ای، مسئولیت این حملات تروریستی را بر عهده گرفته و در این بیانیه از هدف قرار گرفتن ده تنريال نزدیک بیمارستان امام علی ـ علیه السلام ـ چابهار در کمین خود خبر داد؛ اما تاکنون هیچ یک از مسئولین و نهاد امنیتی یا انتظامی و اطلاعاتی این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرده است.

شهادت سه تن از نیروی‌های نظامی جمهوری اسلامی

مرحمتی گفت: طی این حملات، متأسفانه سه تن از نیروی‌های نظامی شهید شده و تعدادی از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با آمادگی که نیروهای نظامی و انتظامی داشتند، با مهاجمان برخورد شده و تعدادی از این مهاجمان کشته و زخمی شدند.

منابع خبری از پایان تیراندازی‌ها در راسک و آغاز عملیات پاکسازی در منطقه خبر داده‌اند.

نظر شما