شناسهٔ خبر: 65978059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تلاش ناکام فدائیان اسرائیل برای جلوگیری از انتقام ایران؛

سه عملیات تروریستی همزمان در راسک و چابهار/ شهادت ۱۱ نفر از نیروهای سپاه، بسیج و پلیس/ هلاکت ۱۸ تروریست/ گروگان‌ها آزاد شدند/ دستگیری دو عنصر پشتیبان در چابهار +فیلم، عکس و جزئیات

کانال‌های نزدیک به گروهک تجزیه‌طلب جیش‌الظلم در اقدامی نامتعارف متن‌های مشابهی را به‌طور هماهنگ و همزمان توزیع می‌کنند تا افکار عمومی را متوجه این اتفاق کنند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز،  از دقایق اولیه بامداد امروز گروهک تروریستی جیش الظلم با حمله مسلحانه به مقر سپاه شهرستان راسک قصد ضربه زدن به این مقر سپاه را داشت که با مقاومت رزمندگان با شکست روبرو شد.

همچنین اخبار منتشر شده در خصوص درگیری در شهرستان سرباز صحت ندارد.

معاون امینتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دقایقی قبل حمله تروریستی به مقر نظامی راسک و چابهار انجام شد.

علیرضا مرحمتی اظهار کرد: اوضاع تحت کنترل است و اخبار تکمیلی اعلام می شود.

کانال‌های نزدیک به گروهک تجزیه‌طلب جیش‌الظلم در اقدامی نامتعارف متن‌های مشابهی را به‌طور هماهنگ و همزمان توزیع می‌کنند تا افکار عمومی را متوجه این اتفاق کنند.

فیلم

فیلم


هلاکت ۱۸ تن از تروریست‌ها و اشرار جیش‌الظلم در چابهار و راسک
در پی حمله تعدادی از تروریست‌ها و اشرار مسلح به اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی برقرار کننده امنیت در شهرهای چابهار و راسک در استان سیستان و بلوچستان روابط عمومی قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از هلاکت مهاجمان و تامین امنیت و آرامش در این شهرها خبر داد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیمبه آگاهی ملت قهرمان و شریف ایران می‌رساند تعدادی از تروریست‌ها و اشرار مسلح وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در ساعات اولیه بامداد امروز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه به قصد برهم زدن امنیت و سلب آرامش مردم به طور همزمان به ۵ نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی برقرار کننده امنیت در شهرهای چابهار و راسک در استان سیستان و بلوچستان حمله کردند که با درایت، حوصله و هوشمندی نیروهای مدافع امنیت مواجه شدند.

پس از اطمینان نسبت به دورسازی مردم از خطر مهاجمان و هرگونه آسیب، رزمندگان غیور قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با مشارکت نیروهای فرماندهی انتظامی با آنان درگیر و طی عملیاتی قاطعانه کلیه تروریست‌ها و اشرار مسلح به هلاکت رسیدند و امنیت و آرامش کامل در مناطق درگیری برقرار شد.در این عملیات ۱۸ تن از تروریست‌ها و اشرار مسلح مهاجم به هلاکت رسیدند و ۱۰ تن از نیروهای حافظ امنیت نیز به فیض رفیع شهادت نائل آمده و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح اجیر شده توسط سرویس‌های جاسوسی آنان هشدار می‌دهیم امنیت ملی و آرامش مردم در هر نقطه از ایران عزیز خط قرمز حافظان امنیت در جای جای میهن اسلامی بوده و با هرگونه عامل و عنصر تهدیدگر این عرصه، قاطعانه برخورد خواهد شد.

روابط عمومی قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

فیلم

فیلم

فیلم

افزایش آمار شهدا/ مامور فداکار پلیس به شهادت رسید
ستوان کریمی از ماموران کلانتری ۱۱ چابهار دومین شهید حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به این کلانتری است که پس از «عباس میر» جانشین این کلانتری به شهادت رسید.

ستوان کریمی با انداختن خود روی نارنجک و نجات همکاران خود به فیض شهادت نائل آمد.

عملیات گروهک تروریستی علیه این کلانتری با مجاهدت نیروهای کلانتری با شکست مواجه شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه: با کشته شدن ۳ نفر دیگر از تروریست های مسلح شمار تروریست‌های به هلاکت رسیده به ۱۵ نفر افزایش یافت

* با هلاکت یک نفر دیگر آمار کشته های تروریست ها به 16 نفر رسید


سردار پاکپور: عناصری که در عملیات تروریستی دیشب شرکت داشتنند عمدتا عناصر «انغماسی» بودند/ تروریست‌ها قصد داشتند با منفجر کردن دیوار، وارد مقر سپاه چابهار شوند

 افزایش تعداد شهدای حملۀ تروریستی چابهار و راسک به ۱۱ نفر






تصویر شهدای عملیات تروریستی جیش الظلم




تصاویر هلاکت تروریست ها

 
آزادی تمامی گروگان‌های چابهار توسط نوپو
سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی فراجا در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: طی عملیات تروریستی که شب گذشته در چابهار توسط تروریست‌های کوردل انجام شده است متاسفانه 4 مامور انتظامی به شهادت رسیده اند.

 وی افزود: شهدا دو مامور انتظامی، یک مامور دریابانی و یک مرزبان هستند که شهید مرزبانی ما برای کمک به عزیزان سپاه درحمله تروریستی به مقر بسیج در راسک اعزام شده بود.

 سخنگوی فراجا بیان کرد: البته در این عملیات 4 مامور پلیس هم مجروح شده‌اند.

 سردار منتظرالمهدی در پایان گفت: با ورود یگانهای ویژه فراجا (ماموران نوپو) گروگان ها از دست تروریست ها آزاد شدند.

میراحمدی: دو عنصر غیر ایرانی پشتیبان تروریست‌ها در چابهار دستگیر شدند

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی با بخش خبری 14 شبکه خبر سیما در ارتباط با آخرین جزئیات از وضعیت مقابله با تروریست‌های جیش الظلم در شهرستان‌های راسک و چابهار اظهار کرد: درگیری‌ها در دو شهرستان راسک و چابهار به پایان رسیده و ۱۸ نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند که احتمالاً این عدد به ۱۹ نفر نیز افزایش پیدا کند چون برخی از اجساد متلاشی شده تروریست‌ها قابل شناسایی نیستند.

وی افزود: برآورد فرماندهان میدانی این است که احتمالاً ۱۹ تروریست به هلاکت رسیده‌اند. در واقع تمام عناصر عملیاتی این حملات تروریستی کشته شده‌اند و هیچ کدام جان سالم به در نبرده‌اند.

میراحمدی تاکید کرد: این یک استثناء عملیاتی است که در چنین حجم و چند نقطه متفاوت به صورت همزمان عملیات انجام و همه عناصر تروریستی کشته شوند که از نظر توان عملیاتی و قدرت مدیریتی، مثال زدنی و قابل تقدیر و ستایش است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد که با رشادت‌ها و شجاعت‌ها و همچنین، آمادگی‌های نیروهای حافظ امنیت هیچ کدام از اهداف تروریست‌ها در شهرستان‌های چابهار و راسک محقق نشد.

ناکامی تروریست‌ها در دستیابی به اهداف در چابهار و راسک

معاون وزیر کشور عنوان کرد: هدف تروریست‌ها این بود که مقر سپاه در راسک را تصرف کنند و نیروهای حافظ امنیت را به شهادت برسانند و در چابهار نیز به دنبال تصرف مقر سپاه و دریابانی بودند که به هیچ کدام از این اهداف دست پیدا نکردند.

وی ادامه داد: علت طولانی شدن عملیات این بود که عناصر تروریست با گروگان گرفتن مردم بی‌گناه و قرار دادن گروگان‌ها به عنوان سپر انسانی بود که موجب بروز مشکلاتی برای عملیات رزمندگان ما شدند.

میراحمدی تصریح کرد: فرماندهان عزیز سپاه پاسداران و انتظامی با تدبیر و مدیریت همه گروگان‌ها را به سلامت آزاد کردند و پس از آن عملیات خود را با موفقیت انجام دادند.

معاون وزیر کشور با اشاره به شهادت حافظان امنیت در مقابله با تروریست‌ها خاطرنشان کرد: در میان شهدای عزیز ما در شهرستان راسک ۴ شهید بلوچ اهل سنت که در مقابل تروریست‌های اجاره‌ای رژیم صهیونیستی ایستادگی به خرج دادند، وجود دارد.

دستگیری دو عنصر پشتیبان در چابهار
میراحمدی با بیان اینکه در گزارش‌های اولیه فرماندهان ما و دستگاه‌های اطلاعاتی عناصر تروریستی دارای ملیت ایرانی نیستند‌، تصریح کرد: همچنین دو عنصر پشتیبان غیر ایرانی که زمینه حضور تروریست‌ها را برای انجام عملیات در شهرستان چابهار فراهم کرده بودند نیز توسط دستگاه امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: می‌توان گفت از حیث غلبه و شکست اقدامات تیم‌های تروریستی بایستی اقدامات حافظان امنیت را تحسین کرد که با هوشیاری و اقدامات دقیق و صحیح خود موجبات شکست و هلاکت تروریست‌ها را فراهم کردند.

شهادت یازده نفر از حافظان امنیت
تا این لحظه شهادت ۲ شهید از دریابانی، ۲ شهید از افسران پلیس و ۷ شهید از پاسداران و بسیجیان محلی مدافع امنیت به شرح ذیل تایید شده:

۱. محسن حسن‌نژاد
۲. حسین سرسنگی
۳. حسین انتظاریان
۴. سعید جهان‌تیغ  
۵.سرباز وظیفه محمد بچوه
۶.احمد حبیبی‌فر  
۷.حامد عبدالهی
۸.محسن حسین‌نیا روشن
۹.جواد جهان‌بیکی
۱۰.عباس میر
۱۱. مسلم کریمی

به گفته رئیس علوم پزشکی چابهار ۲ تن از مجروحان حادثه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

نظر شما