شناسهٔ خبر: 65952723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره مندی بیش از ۸۴ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: طی ۱۹ روز گذشته از اجرای طرح نوروزی ۸۴ هزار و ۲۱۰ مسافر از هلال احمر استان خدمات دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: ارائه خدمات در قالب طرح نوروزی با شعار "همراه تان هستیم" از ۲۴ اسفند سال گذشته در حوزه‌های خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزش، بخش‌های مختلف درمانی و داوطلبان آغاز شده و روند ارائه خدمات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: خدمات امدادی در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، داوطلبانه و درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال احمر استان زنجان جریان دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان سیزدهمین روز از فروردین ماه امسال تیم‌های عملیاتی امداد و نجات به ۱۸۱ نفر خدمات امدادی ارائه داده اند.

هاشمی گفت: در حوزه خدمات بشردوستانه ۴۹ هزار و ۵۹۳ مسافر نوروزی در ایستگاه‌های ثابت و سیار معاونت جوانان خدمات مختلفی را دریافت کردند.

وی ادامه داد: این خدمات در بخش‌های پویش بهرفت (بهبود رفتار‌های ترافیکی)، اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه ارایه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به فعالیت حوزه داوطلبان اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز در هفت پست ثابت در قالب طرح‌های مروجین سلامت، نیابت، غربالگری سلامت و پویش هلال رحمت به مسافران و گردشگران خدمات داده شد.

هاشمی افزود: همچنین در هفت پست ثابت آموزشی در استان هزار و ۳۳۰ ساعت آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به مسافران نوروزی ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست تا در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس برقرار کنند.

نظر شما