شناسهٔ خبر: 65936427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خدمت بهداشتی به ۳۵۰۰ زائر در ایستگاههای سلامت نوروزی حرم رضوی

بیش از سه هزار و ۵۰۰ زائر و مجاور در سه ایستگاه سلامت نوروزی مستقر در پیرامون حرم مطهر رضوی خدمات و مشاوره بهداشتی دریافت کرده اند.

صاحب‌خبر -

خدمت بهداشتی به ۳۵۰۰ زائر در ایستگاههای سلامت نوروزی حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هشت ایستگاه سلامت ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در مبادی ورودی شهر مشهد و مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی فعال شده است گفت: ۳۵۰۰ زائر در ایستگاه‌های سلامت نوروزی حرم رضوی خدمت بهداشتی دریافت کردند

محمدرضا جویا افزود: : ایستگاه‌های سلامت در این ایام خدمات و مراقبت‌های بهداشتی نظیر کنترل فشارخون، سنجش قندخون، آموزش و مشاوره‌های بهداشتی را به مراجعان ارائه و بروشور‌های آموزشی و بهداشتی را در اختیارشان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت سایر ایستگاه‌های سلامت در مسیر‌های ورودی به مشهد محور نیشابور‏- مشهد و محور قوچان‏- مشهد، پایانه مسافربری، راه آهن و فرودگاه شهید هاشمی نژاد، گفت: با توجه به اهمیت خدمت رسانی در مراکز تجمعی سطح شهر مشهد از تاریخ چهارم فروردین ماه ایستگاه‌های سلامت بوستان زائرپذیر غدیر و زائرشهر رضوی طرق نیز فعال و به این مجموعه افزوده شده است.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این ایستگاه‌های سلامت تا پایان تعطیلات عید فطر به زائران و مجاوران آستان قدس رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

نظر شما