شناسهٔ خبر: 65934014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام در زنجان علیه بیماری تب برفکی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: بیش از یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس گاو، گوسفند و بز علیه بیماری دامی تب برفکی در مراکز صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی استان واکسینه شدند.

صاحب‌خبر -

واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام در زنجان علیه بیماری تب برفکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ عیسی پور گفت: یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۴۹ رأس بز و گوسفند علیه بیماری دامی تب برفکی و ۱۰۹ هزار و ۳۷ رأس گاو و گوساله در مراکز صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی استان توسط اکیپ‌های دامپزشکی واکسینه شدند.

وی بابیان اینکه بیماری تب برفکی مشترک بین انسان و دام نیست، افزود: مردم نگران استفاده از فرآورده‌های دامی نباشند چراکه استفاده آن برای انسان هیچ مشکلی ندارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از دامداران خواست تا در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با شماره ۱۵۱۲ در تماس باشند و مورد را گزارش دهند.

بیماری تب برفکی می‌تواند با نقل و انتقال دام‌های سالم به مناطق عاری از بیماری و یا تماس بیمار با دام‌های سالم و بزاق، شیر، ادرار، ترشحات و مایعات حاصل از پاره شدن تاول‌های دام مبتلا، لباس، کفش و لوازم آلوده منتقل شود.


بهترین راهکار مقابله با این بیماری واکسیناسیون دام‌های حساس، جهت ایجاد پوشش ایمنی و اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای به منظور جلوگیری از ورود ویروس به دامداری هاست.

نظر شما