شناسهٔ خبر: 65933984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولویت دولت؛

تثبیت جمعیت و رفع مشکلات روستا‌ها از اولویت‌های دولت سیزدهم

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تثبیت جمعیت روستایی و رفع مشکلات روستا‌ها، اولویت دولت سیزدهم است.

صاحب‌خبر -

استاندار آذربایجان‌غربی شب گذشته در جمع مردم روستای فقیه بگلوی ارومیه اظهار کرد: رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران و بویژه دولت سیزدهم، توجه به مناطق روستایی و تثبیت جمعیت روستایی می‌باشد.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به خدمات‌رسانی نهادهایی، چون جهاد سازندگی در روستا‌ها و مناطق محروم از ابتدای انقلاب اسلامی، افزود: روستاییان همواره نیروی مولد بوده و در اقتصاد کشور نقش تعیین کننده داشته و در همین راستا تامین زیرساخت‌ها و امکانات زندگی در روستا‌ها در دستورکار نظام اسلامی و دولت سیزدهم می‌باشد.

وی همچنین با بیان گوشه‌ای از خدمات دولت سیزدهم به مناطق روستایی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی در قالب محرومیت‌زدایی آغاز شده تا مردم از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی به تسریع روند گازرسانی به روستا‌ها نیز اشاره کرده و افزود: در دولت سیزدهم به ۵۶۲ روستای استان و بویژه روستا‌های صعب‌العبور استان گازرسانی شده و تا پایان دولت، تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر تامین زیرساخت‌ها در تمامی روستا‌های استان، اضافه کرد: خدمات‌رسانی در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، مخابرات و اینترنت، جاده‌سازی و مدرسه‌سازی با تمام توان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های آذربایجان‌غربی در حوزه کشاورزی، افزود: با توجه به تولید سالیانه ۶.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان، افزایش میانگین درآمد کشاورزان و ارزش‌افزوده در حوزه کشاورزی، رویکرد دولت سیزدهم در آذربایجان‌غربی می‌باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: فرآوری محصولات کشاورزی از اولویت‌های آذربایجان‌غربی بوده و ارائه تسهیلات و ایجاد کارگاه‌های تولیدی در کنار روستا‌ها برای اشتغالزایی و افزایش درآمد مردم در دستورکار می‌باشد.

مقام ارشد اجرایی استان تهیه زمین برای ساخت مسکن برای جوانان در روستا‌ها در قالب نهضت ملی مسکن را از اولویت‌های دولت معرفی کرده و اظهار داشت: ارائه تسهیلات کم بهره، تامین مسکن و شغل برای جوانان، در کنار جلوگیری از مهاجرت به شهرها، مهاجرت معکوس به روستا‌ها را موجب خواهد شد.

نظر شما