شناسهٔ خبر: 65933463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از ابتدای امسال؛

تولد بیش از ۵۸۰ نوزاد در زنجان

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۸۰ نوزاد در زنجان متولد شده اند.

صاحب‌خبر -

تولد بیش از ۵۸۰ نوزاد در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ تقی‌لوگفت: در ایام نوروز، ۵۸۰ نوزاد زنجانی چشم به جهان گشوده‌اند که از این تعداد ۲ نوزاد عجول در آمبولانس متولد شده‌اند.

وی به آمار نوروزی حوادث پیش‌بیمارستانی استان اشاره کرد و گفت: اورژانس استان زنجان از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون، ۲ هزار و ۶۷۴ ماموریت انجام داده که ۵۰۷ مأموریت ترافیکی و ۲ هزار و ۱۶۷ ماموریت غیرترافیکی بوده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان با بیان اینکه از زمان آغاز طرح نوروزی تاکنون، ۸ هزار و ۲۳۹ تماس با اورژانس ۱۱۵ استان زنجان گرفته شده است، افزود: از  مجموع ۲ هزار و ۱۶۷ ماموریت غیرترافیکی مذکور، هزار و ۱۶۰ مأموریت منجر به اعزام به بیمارستان شد.

تقی‌لو در رابطه با ماموریت‌های شهری و جاده‌ای در ایام نوروز، گفت: از ۲۴ اسفندماه تاکنون، هزار و ۶۵۶ مأموریت شهری و هزار و ۱۸ مأموریت جاده‌ای در اورژانس استان ثبت شده که هزار و ۴۳۵ مأموریت غیرترافیکی شهری، ۷۳۲ مورد نیز مأموریت غیرترافیکی جاده‌ای، ترافیکی درمان در محل ۳ نفر و غیرترافیکی درمان در محل نیز ۳۲۹ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه ۵ نفر اعزام بین‌بیمارستانی شدند و یک نفر نیز به سایر استان‌ها جهت درمان اعزام شده است، افزود: طبق آمار نوروزی،  هزار و ۴۱۹ مورد برای سایر بیماری‌ها و ۱۹ مورد مسمومیت احتمالی با مونوکسید کربن و یک مورد مأموریت اورژانس هوایی در استان زنجان ثبت شده است.

از ۲ مورد زایمان در آمبولانس ۱۱۵ استان زنجان طی ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تعداد موالید استان زنجان از ۲۴ اسفندماه تاکنون، ۵۸۰ مورد بوده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان تعداد جراحی‌های اورژانس در ایام نوروز را ۶۰۷ مورد و جراحی الکتیو را ۶۸۷ مورد دانست و ادامه داد: در ایام نوروز ۷۵ هزار و ۸۹۷ نفر به اورژانس استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۸ هزار و ۱۵۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۷ هزار و ۷۴۲ نفر نیز بستری شده‌اند.

تقی لو با بیان اینکه ۱۴۷ مورد احیای قلبی - ریوی در ایام نوروز انجام شده که از این تعداد ۲۷ مورد موفق بوده است، گفت: طبق آمار در صحنه اورژانس فوت ناشی از تصادف در ایام نوروز در استان زنجان ۶ مورد بوده است.

نظر شما