شناسهٔ خبر: 65690637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گاز گرفتگی جان جوان ابهری را گرفت

مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جوان ۳۵ ساله ابهری را به کام مرگ کشاند.

صاحب‌خبر -

گاز گرفتگی جان جوان ابهری را گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛ رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: گاز گرفتگی جان یک جوان روستایی از توابع ابهر را گرفت.

تقی لو افزود: در این واقعه یک آقای ۳۵ ساله بر اثر استنشاق گاز co دچار گاز گرفتگی شده بود که عوامل اورژانس کد ۲ ابهر به محل اعزام شدند.

این مسوول ادامه داد: پس از بررسی مشخص شد این فرد دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود که به بیمارستان شهید سلیمانی تحویل داده شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه مونوکسیدکربن گازی بی رنگ، بی بو و بدون مزه است، یادآور شد: این نوع گاز بسیار خطرناک است و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود و تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: زمانی که مونوکسیدکربن به هموگلوبین می‌چسبد، جایگزین اکسیژن شده و فرآیند اکسیژن رسانی به خون را مختل و مسمومیت بسیار شدیدی را ایجاد می‌کند.

تقی لو، علائم گاز گرفتگی را یادآور و خاطرنشان کرد: این بیماری شبیه به تمامی بیماری‌های سرماخوردگی شایع در این فصل بوده و ممکن است در همه افراد خانواده علائمی مانند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و احساس خستگی نمایان شود و آن را به سرماخوردگی که قبلا در یکی از اعضای خانواده بوده، ربط دهند.

نظر شما