شناسهٔ خبر: 65924868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصادفات منجر به فوت در هرمزگان ۱۷ درصد کاهش یافت

بندرعباس - ایرنا - رییس پلیس راه هرمزگان گفت: حوادث ترافیکی و آمار تصادفات منجر به فوت در جاده‌های این استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۷ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سرهنگ مهدی نیکبخت روز یکشنبه در تشریح طرح نوروزی پلیس، توجه نکردن به جلو بر اثر خستگی و خواب آلودگی، استفاده از وسایل جانبی مانند گوشی تلفن همراه حین رانندگی در جاده‌های ۲ طرفه و انحراف به چپ را از مهم‌ترین علت تصادفات در جاده‌های استان عنوان کرد و افزود: در این مدت بیشترین تصادفات در جاده‌های غربی و شرقی استان هرمزگان به‌ویژه در جاده گچین رخ داده است.

وی بیان کرد: برخی مسیرها همچون گچین، کهورستان، بندرلنگه به چارک و بندرلنگه به خمیر و همچنین جاده‌هایی در جزیره قشم، ۲ طرفه بوده و نمی‌توان جدا کرد که باید رانندگان برای رفت و آمد در این مسیرها نهایت احتیاط لازم را داشته باشند و از هرگونه سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کنند.

رییس پلیس راه هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون افزایش ۱۰ درصدی در میزان رفت و آمد خودروها به استان را داشته‌ایم، اظهار کرد: با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه رانندگی، رانندگان و مسافران نوروزی ضمن رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی، پس از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند و هرجا احساس خستگی و خواب آلودگی کردند در مکانی امن و مناسب استراحت کافی داشته باشند.

سرهنگ نیکبخت خاطر نشان کرد: سه روز پایانی تعطیلات نوروزی نیز رفت و آمد همه وسایل نقلیه سنگین و کامیون به غیر از کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسد شدنی در جاده‌های استان ممنوع است که در صورت مشاهده در جاده‌های استان بلافاصله نسبت به توقیف آن اقدام می‌شود.

نظر شما