شناسهٔ خبر: 65926859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس پلیس راه هرمزگان اعلام کرد؛

کاهش ۱۷ درصدی تصادفات فوتی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در هرمزگان

بندرعباس - رییس پلیس راه هرمزگان از کاهش ۱۷ درصدی تصادفات فوتی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی نیکبخت گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون ۱۰ درصد افزایش رفت و آمد خودروها را به استان داشتیم. برخی مسیرها مانند گچین، کهورستان، بندرلنگه به چارک و بندرلنگه به خمیر و همچنین جاده‌هایی در جزیره قشم دو طرفه هستند که فاقد جدا کننده اند و رانندگان باید برای رفت و آمد در این مسیرها نهایت احتیاط لازم را داشته باشند و از هرگونه سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کنند.

این مسوول انتظامی با بیان اینکه در این مدت بیشتر تصادفات در جاده‌های غربی و شرقی استان بویژه جاده گچین رخ داده است، اظهار داشت: عدم توجه به جلو بر اثر خستگی و خواب آلودگی، استفاده از وسایل جانبی مانند گوشی تلفن همراه حین رانندگی در جاده‌های دو طرفه و انحراف به چپ از مهمترین علل تصادفات در جاده‌های استان است.

رییس پلیس راه استان هرمزگان با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی حوادث ترافیکی و تصادفات فوتی در این مدت، با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه رانندگی به عموم رانندگان و مسافران نوروزی توصیه کرد: ضمن رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی، پس از هر دو ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند و هرجا احساس خستگی و خواب آلودگی داشتند در مکانی امن و مناسب استراحت کافی داشته باشند.

سرهنگ نیکبخت خاطر نشان کرد: در سه روز پایان تعطیلات نوروزی نیز رفت و آمد همه وسایل نقلیه سنگین و کامیون به غیر از کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسد شدنی در جاده‌های استان ممنوع است که در صورت مشاهده در جاده های استان بلافاصله نسبت به توقیف آن اقدام می شود.

نظر شما