شناسهٔ خبر: 65907590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز عملیات ساخت ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات ساخت ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

صاحب‌خبر -
آغاز عملیات ساخت ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سید رضا حسینی نیک افزود: در شهرستان کهگیلویه یک مدرسه سه کلاسه در روستای چنگلوا و یک مدرسه دو کلاسه در ده ابراهیم و یک مدرسه دو کلاسه در آبچندار چاروسا کلنگ‌زنی شد.
حسینی نیک با اشاره به اینکه هم‌زمان با کلنگ‌زنی مدارس در شهرستان کهگیلویه، کار احداث چهار چمن مصنوعی توسط اداره کل آموزش و پرورش نیز آغاز شد گفت: این فضاهای آموزشی تا قبل از مهر ماه امسال تکمیل و تحویل دانش آموزان خواهند شد.
وی به فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود که ۵۲ مدرسه با ۱۱۸ کلاس درس در مهرماه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان تکمیل و تحویل دانش آموزان شود .
وی در خصوص فضاهای آموزشی کل استان تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد ۱۸۰ هزار دانش آموز وجود دارد که این تعداد در سه هزار آموزشگاه و بیش از ۹ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و‌تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سرانه استان طبق شواهد موجود در بعضی از شهرستان‌ها به دچار بحران است، گفت: شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد از شهرستان های مورد هدف هستند که امیدواریم با ساخت فضاهای آموزشی جدید این سرانه را تغییر دهیم.
رئیس آموزش و پرورش دهدشت هم به فضاهای آموزشی در شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه ۲۳ هزار دانش آموز در شهرستان کهگیلویه مشغول تحصیل هستند گفت: قریب به ۳۴ مدرسه این شهرستان نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
فریدون فاطمی زاده با اشاره به اینکه اکثر مدارس دولتی شهرستان در مقطع ابتدایی دو نوبته هستند، افزود: این مدارس نیازمند احداث فضای آموزشی جدید هستند.
<div id="video-display-embed-code_10952031"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4193427/10952031?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما